Overnatning / Glamping

lørdag den 11. marts 2017

Juleroser i vand, og arbejde i forårshaven.

De juleroser som jeg gennem de sidste år har købt til julehaven, er plantet ud i haven. Nu giver de blomster til dekorationer i vand. Jeg kan jo rigtig godt lide at lade blomsterhoveder flyde i alt fra fuglebade til store zinkbaljer og badekar. Især når der er overflod af georginer, er der mange af den slags dekorationer her i haven.

Englen med et fad i favnen fyldt med vand, og så 3 juleroser, uhmm...




2 hoveder i et lille fuglebad er nu også et dejligt skue.


Her har vi haft 9 graders varme i dag, og dagen blev brugt på arbejde i haven. Tænk vi var nød til at tage jakkerne af, så er det forår. Nedklipning af stauder og rivning af bede og plæner, nedfaldne grene og blade fjernes, uha hvor det pyntede, og gav varmen. I dag var det den parklignende del af haven der har stået for tur. I morgen bliver den del af haven færdig, der mangler ikke meget.
John var med i haven i dag, og så sker der bare meget mere, og det er så hyggeligt at være to om arbejdet.

5 kommentarer:

  1. Jeg elsker juleroser og din smukke engel.
    Lad os håbe at foråret er på vej.
    Der har været knap så varmt hos os og her til morgen var tagene hvide af frost. Men kan se solen vil bryde igennem i dag.

    Knus og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Må altså først lige kommentere din flotte nye rosenbus fra John, det bliver så GODT, tillykke med den.
    Det ser dejligt ud med juleroserne i vandbad. Den slags er jeg ikke god til, syntes de når at rådne inden jeg når at opdage det. Inde går det straks meget bedre:-))
    Det var også en helt forrygende forårsdag her i går, så stort set al tid blev tilbragt ude, og med kaffe i drivhuset.
    Ha en skøn dag
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Hej Anette. Hvor er I flittige. Jeg er i København hos min svigermor og har skænket min have mange tanker, da der er så meget, der skal gøres, men det er også hyggeligt her hos svigermor! Det ser rigtig godt ud med vandbassinerne og julerose-hovederne. Det bliver man i godt humør af at se på.

    SvarSlet
  4. Kære Anette.
    Godt at høre, at du blev fejret og sikken en flot bue du fik af John.
    Jeg er også meget betaget af din engel og så med juleroser i, det er yndigt.
    Vi var også i haven i går og fik taget vinterdækket af krukkerne. Der er mange fine forårsløg på vej i krukkerne. Jeg fik også givet roserne hønsemøg, nu vil jeg prøve at huske at gøde resten af sommeren.
    Rigtig dejlig søndag til dig og John.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  5. Hej Anette.
    Dejligt at i kunne nyde havearbejdet sammen i dag. du har helt ret, at det blot gør det hele meget mere hyggeligt, når man er to.
    Er så forelsket i din engel. Den står højt på min ønske seddel, så mon ikke jeg en dag også kan nyde en i min have?
    Mange hilsener Heike

    SvarSlet