Overnatning / Glamping

søndag den 19. marts 2017

Blåt i potteskuret.

Oprydnings og rengøringsrunden er nået til den gamle møddingsplads. Første stop var potteskuret, det var som ofte set før fyldt til bristepunktet, med alt muligt som jeg lige havde sat fra mig under tag. Ting der skulle sorteres, noget skulle på loftet, noget skulle afmonteres gran og grønt, samt afblomstrede forårsløg som skulle plantes. Bordet kan nu ses igen, og der er plads til at plante krukker og potter til.

Et lille stilleben blev hurtigt lavet på det lille bord. Hyacinter og perlehyacinter.




Betonæg i en rede med hø. Du kan se hvordan jeg laver betonæggene HER


I vinduet kom en række med perlehyacinter i zinkpotter, med lidt hø i kanten til at dække jorden. Jeg er vild med at bruge hø om foråret i både reder og i krukker.


Drivhusene er blevet tømt, vasket og nogle af tingene kommet ind igen, noget er kommet på loftet, og så er fuchierne kommet ud fra deres vinterophold.
Jo det går fremad, og samtidig pyntes der lidt op rundt omkring, elsker denne årstid, hvor det hele får en ny begyndelse.

Har du lyst at se hele potteskuret, så se HER

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt og forårsagtig ud :)
    Nu må det godt blive lidt lunere, så vi virkelig kan mærke at foråret er kommet for at blive :)

    SvarSlet
  2. Det ser så godt ud Anette.
    Utroligt hvad lidt pynt kan gøre, så ser man heller ikke så tydeligt det der mangler at blive ryddet op hist og pist. Men hvor er det en god følelse at komme i krogene, efter en vinter.
    Ha en god aften og fortsat god fornøjelse med alt det gode i foråret:-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Elsker dine utroligt smukke stilleben, og hvor er du altså bare fyldt med energi. Må sige det smitter lidt, men her står regnen ned i tykke stråler for tiden, så venter nok lidt endnu. Men kan godt mærke jeg har brug for forår, når jeg ser dine skønne billeder.

    Rigtig god aften
    Knus Lone

    SvarSlet
  4. Hej Anette. Det ser vel nok pænt ud. Du er så god til at arrangere. Jeg har ikke så meget forstand på fuchsia, men mener, at de ikke tåler frost? Men det har du sikkert styr på og måske får vi heller ikke mere frost.

    SvarSlet