Overnatning / Glamping

onsdag den 17. december 2014

Julekoncert, en aften med julestemning og magi.

Min mand og jeg har været til julekoncert med Stig Rossen, en helt fantastisk og dejlig aften. Skiftevis rejste hårene sig på armene og det boblede i hjertet, store smil og latter, tænk at en stemme kan få så mange følelser frem.

Min absolutte undlingssang denne aften var Du løfter mig, oversat af Erling Møllehave. Synes i skal lytte til den, den har sådan en fin tekst og melodi.



En aften med julestemning og magi, som vil blive husket.


”Du Løfter Mig”
("You Raise Me Up" – dansk tekst af Erling Møllehave)
 
 
Når jeg er trist, - og alting føles værre 
og store sorger tynger sindet ned
så venter jeg i stilhed på Dig Herre
- da kommer du med al din kærlighed
 
Du løfter mig til bjergets høje tinde
du løfter mig - din kraft er så enorm
det’ hos Dig, at jeg min trøst skal finde
hjælp mig at modstå fristelser og storm
 
Du skaber liv og lys og megen glæde
selv når mit hjerte slår så bange slag
jeg bliver stærk, hver gang du er til stede
for du velsigner jo min dagligdag
 
Du bringer håb, når håbet ellers smuldrer
du gi’r mig livsmod - du er livets salt
og når jeg sidder højt på dine skuldre
så føler jeg, at jeg kan klare alt!
 
Det er din nåde, jeg så tit har mærket
og evighedens lys, det skimter jeg
det’ din frelse, som er skaberværket
- så tag imod min store tak til Dig
 
Ja, tag imod min store tak til Dig.

10 kommentarer:

  1. Uh... den oplevelse gad jeg også godt.... Må spare op til næste år.
    Sangen er skøn, men endnu bedre på engelsk :)

    SvarSlet
  2. Vad mysigt med julkonsert, vi ska på en i kyrkan på söndag, men det är ingen speciell artist med utan en lokal kör.

    Jenny

    SvarSlet
  3. Vi har flere gange været til koncert med Sissel Kyrkjebø, det er samme oplevelse man får der og det går lige i hjertet.

    SvarSlet
  4. Hej Anette.Det var bare SÅ smuk musik................det går lige i hjertet.
    Dejligt med sådan en oplevelse.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Kære Anette.
    Tusind tak for det. Meget smuk tekst og dejlig musik.
    Bringer tankerne på rette vej her til Jul.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  6. Der fik du mig lige på rundtur på youtube - efter Stig Rossen måtte jeg lige ind og høre originalen, og så var der også en med Susan Boyle - og så blev jeg også lige nødt til at se Susan Boyles første audition.....Tak for den smukke sang!

    SvarSlet
  7. Musik er en stor del af julen. Jeg elsker salmerne mest. Men også Messias og såmænd også Du kære gamle Julemand :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet
  8. Ja Stig Rossen er superb, man hører straks at han er funderet i Gud....smuk sang ...han minder mig om en rigtig hyrde som gener førerne ind i al kærlighed...julekram fra mig til dig.

    SvarSlet
  9. En dejlig aften I havde. Stig Rossen kan bare synge igennem, så flot den danske version også lyder. Tak. VH Carina

    SvarSlet