Overnatning / Glamping

mandag den 1. december 2014

1. december og løglægning.

Jubii, d. 1 december, så er julemåneden i gang. Årets hyggeligste måned. 
Dagen i dag er gået med at optage lidt havetv til årskavalkaden d. 25 december. 
Jeg har fået lagt de sidste løg, som jeg købte 2 bæreposerfulde af, da Bilka havde sat dem ned til 5 kr. pr. pose. 
Lige om lidt kommer en flok damer til julehave og julebolig inspiration. Bordene er dækket til kaffen, som vi slutter af med og lysene er tændt i haven, så jeg er klar. 

Årets kalenderdekoration, vanen tro i den gamle cremefarvede kaffekande.




Nogle af løgposerne spredt ud på stykket bag den hvide have, der er sat ene hvide løg, der skal forlænge indtrykket af den hvide have, i forårstiden. Senere slås græsset der under træerne.


Kaffebordene dækkede og parate :-) Det er altid så hyggeligt med sådanne arrangementer.



4 kommentarer:

  1. Er spaden din bedste ven, når du lægger løg? På åbne stykker som du viser her kan det nok gå, men jeg har kun et hånd-løgspyd. Det fungerer i de efterhånden tæt beplantede bede, men jeg ønsker mig brændende et Monty Don agtig redskab, med cylinder forneden, lige til at træde ned med foden. Ved du hvor man kan skaffe sig det? Det ser ikke ud til at Bilka har det i deres ellers så lækre Bentley serie...

    Glædelig første December fra Lene

    -håber arrangementet bliver hyggeligt....meget af hyggen for dig hører velsagtens også til forberedelsen af det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg bruger altid spaden. Jeg ved ikke hvor man får sådan en løglægger redskab.
      Jo meget af hyggen er forberedelserne. Også selv om jeg har en del gæster hver eneste dag :-)
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  2. Det ser altså vildt hyggeligt ud med kaffekandekalenderen ;-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en hyggelig dag i julehyggens tegn!

    SvarSlet