Overnatning / Glamping

søndag den 9. april 2017

Blogger-event i blomsterverden.

I onsdags var jeg til Blogger-event hos Gartneriet Pedersen i Hørning. Eventen var lavet i samarbejde med Gartneriet Pedersen, B Green  og rådgivningsfirmaet Hillebro. Det var  en dag med masser af forårsblomster, workshop, inspiration og forkælelse. En dag jeg nød i fulde drag.

Dette var synet der mødte os da vi trådte ind af døren, forårsblomster, forårsløg og grøntsager i potter. Et flot pyntet bord.



Gartner Henning Pedersen bød velkommen, og fortalte om gartneriet, trends og planteproduktion.




Produktionen foregår i både væksthuse og på friland. Spændende og interessant rundvisning.


B Greens dekoratør og Hillebro stod for den meget flotte udstilling med planter og potter. Meget inspirende.





Meget flot og indbydende bord.


Grøntsager i potter er det helt store hit i år, både sammen med blomster og udplantet i krukker og bede, selv som nybegynder er man garanteret succes med de pottede grøntsager, hvis man ellers husker at vande og gøde. Serien med grøntsager hedder Pretty Tasty, og der er information om pasning på etiketten.

Udendørs var der også de flotteste forårsblomster fra gartneriet, i lækre krukker og kasser fra B Green. B Green får fremstillet krukkerne i Vietnam, de er håndlavede, og så patineres de her i Danmark. De andre plantebeholdere er brugte og fundet i Vietnam. Den naturlig og rustikke stil er lige noget for mig, den stil jeg holder allermest af her i Fru Pedersens have.


Vi blev forkælet med lækker frokost fra Landmad i Skanderborg.




Workshop hvor vi alle måtte tilplante en af de flotte vintage zinkkasser fra B Green, og der var frit valg af blomster fra hele Gartneriet Pedersens sortiment. Sådan et sortiment kunne jeg godt ønske mig herhjemme i haven :-) Bare at vælge og tage ned fra reolerne, heldigvis kan planterne jo købes i planteskoler og andre steder hvor der sælges planter.

Der var livlig aktivitet, den ene smukke sammenplantning efter den anden.


Min tilplantede kasse kom til at se sådan her ud.


Jeg er vild med ærteskuddene imellem forårsblomsterne.


En glad Fru Pedersen med sin kassefuld af det skønneste forår. Hovedet fyldt med inspiration, som helt sikkert kommer til udtryk herhjemme i haven.


Alle deltagerne med hver deres bud på den allerfineste forårsstemning.


Tak for en rigtig dejlig og inspirende dag til Gartneriet Pedersen, B Green, Hillebro og alle deltagerne.

7 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig lækkert med sådan et blogevent. B-Green er absolut en favorit her i huset - så mange fine ting og altid lækkert sat op. Jeg er ret vild med de spirede løg på bordet - det er kræs for øjnene!

    SvarSlet
  2. Flotte billeder fra en fantastisk dag.

    SvarSlet
  3. Ih, hvor ser det godt ud! Din kasse har et meget smukt, let udtryk! Og det må have været hyggeligt at møde de andre bloggere :-) Dejligt når nogen inviterer til noget fint!
    Kh Nana

    SvarSlet
  4. Dejligt at se de skønne billeder, selvom du havde fortalt om jeres fantastiske dag. Hvor ser maden også bare lækker ud.
    Din kasse er blevet rigtig fin.
    Rigtig god aften til John og dig.

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Hej Anette. Hvor ser det spændende ud. Jeg var også inviteret med, men var desværre forhindret. Det var da helt fantastisk, at I kunne plukke til sådan en kasse. Jeg håber, jeg kan være med en anden gang.

    SvarSlet
  6. Hold da helt op hvor har du lagt fantastiske billeder ud. Er meget betaget af din kasse. Så flor let et forårs udtryk. Du inspirere virkelig med de mange flotte urter. Det er da nytænkning som er helt i top.
    Tusind tak for skøn inspiration.

    God mandag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  7. Så skønne billeder fra din dejlige blogdag og rigtig god påske fra det sydfynske. knus

    SvarSlet