Overnatning / Glamping

fredag den 8. august 2014

Fru Pedersens chokolademuffins.

En lille lækker kage, med sæsonens bær, og hvid glasur som pynt. Eller med en top af kage mousse med chokoladesmag.


Jeg byder altid havens gæster på en gratis kop kaffe og en kage, i havens åbningstid. Synes at det er så rart at gæsterne sidder lidt og summer over alle indtrykkene og oplever stemningen og roen i haven.



 Fru Pedersens chokolademuffins.

 500g sukker
4 æg 
4 dl. letmælk
250 g blød margarine
4 tsk. vaniliesukker
(Jeg bruger den dyre vaniliesukker, da jeg synes det smager bedst i kagerne)
 4 tsk. bagepulver
3 spsk. kakao
450 g mel

Dejen piskes godt sammen og hældes i muffinsforme (ca. 35 stk)
Bages ved 200 grader i 13-15 min.


Havens åbningstider kan ses  HER

12 kommentarer:

  1. Uhmm - de ser lækre ud! Tror de skal prøves i weekenden... Vi er lige inde i en bageperiode, hvor ungerne elsker at hjælpe med at bage - det er så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  2. Tak for opskriften, du når utroligt meget. Jeg har ikke tid til at bage, synes jeg :)

    SvarSlet
  3. Hej Anette.
    Jeg smagte kagerne, da jeg besøgte din have. De var lækre. Jeg vil prøve opskriften meget snart. Mvh. Helle

    SvarSlet
  4. Jeg er ligesom Lisbeth imponeret over alt det, du når!

    SvarSlet
  5. Hej Anette.Lækre kager du bager................vi nød også godt af dem da vi besøgte dig i maj.Og tak for opskriften..............vil se om jeg kan nå at bage dem til vores vejfest.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  6. Mmmm - de var nemlig gode :-) Og kirsebærret gør dem ekstra dekorative.

    God weekend!
    vh/Karen

    SvarSlet
  7. Dejlig visit hos jer i onsdag, mine aldrende forældre var også glade for at se haven i virkeligheden, min far kom dog med en kommentar ( det er godt jeg ikke skal passe den ).
    Ja kagerne er gode og dejligt med en kop kaffe Havehilsner fra Inger i Randers.

    SvarSlet
  8. Hvor ser de lækre ud, sikke du kræser om gæsterne, utroligt du kan nå det hele. Man kan da ikke føle sig andet end godt velkommen i din have.

    SvarSlet
  9. Tusind Tak for et hyggeligt og inspirende besøg hos dig i går! Tak for opskrift på muffins ;o) - hvad med opskriften på de lækre muffins du serverede til kaffen i går eftermiddag - helt suveræne og svampede ;o).... Glæder os til torsdag og se hvad du har fundet på til dette "afsnit"...
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for besøget. Opskriften er den samme :-)

      Slet
  10. okay synes bare de var lysere ;o)

    SvarSlet
  11. De var lækre Annette og jeg skal helt sikkert prøve din opskrift :-)

    SvarSlet