Overnatning / Glamping

lørdag den 17. september 2016

Utraditionel blomsterdekoration, eller hvad.


Georginhoveder i ølflasker, rabler det nu :-)
Nej ikke helt. Georginerne skulle på bedste vis transporteres til forkobring, en behandling hvor de metalliseres med kobber og derefter holder evigt.
De smukke blomsterhoveder måtte ikke lide overlast eller beskadiges under transporten, så derfor fik de hver sin ølflaske med vand, så de hverken tørstede eller væltede på turen til Art By Kobber.
Når de kommer tilbage i meltalliseret tilstand, kan de købes i Haveshoppen.

Et smukt syn med alle georginhovederne tæt sammen, alle høstet her i haven.

Jeg glæder mig specielt til at se de store Cafe Au Lait georginer.


Med til forkobring kom også nogle solsikkehoveder og en dadelranke, ih hvor bliver det spændende. Dadelranken skal jeg bruge i året julehave.

Sidste år fik jeg forkobret nogle solsikker og græskar, dem kan du se HER



Hvis du har lyst, kan du se nogle af de forkobrede planter, som Haveshoppen sælger  HER

7 kommentarer:

  1. Det er da nogle smarte transportkasser, Anette :-) Og smukke georginer. Det er så fantastiske blomster!
    Hav en god søndag!
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Smart ide med ølkassen.... virkelig en smart løsning.
    Glæder mig også til at se de store blomsterhoveder.
    Knus Susan

    SvarSlet
  3. Elsker simpelthen Dahlia. Wowwww hvor jeg glæder mig til at se Cafe au Lait det er min yndlings Dahlia. Smuk og meget elegant.
    Men den dadelranke må også blive fantastisk. Ja jeg glæder mig til at se det hele.

    Rigtig skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Det er da en rigtig god ide, smart! Og hvor er det en flok flotte dahliaer, spændende at se dem efter turen til forkobring. Dejlig søndag ude i solen. VH Carina

    SvarSlet
  5. wauuw, de bliver spændende at se de færdigkobrede blomsterhoveder

    SvarSlet
  6. Hvornår kan vi se. Bh rg er helt spændt. Hvor har du dadelranken fra? Dyrker du selv dadler??????

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidste gang vi fik noget forkobret gik der lidt over en måned, det er en langsommelig proces. Jeg lover at vise det så snart det ankommer.
      Dadelrankerne har jeg bestilt på Gasa, de er dyrket i udlandet. De fås af og til hos blomsterhandlere, du kan måske få din lokale til at bestille hjem, hvis du er intresseret.

      Slet