Overnatning / Glamping

fredag den 9. september 2016

Smugkig i drivhuset der har fået en sensommer/efterårs makeover.

Agurkerneplanterne var færdige og der så efterhånden en anelse trist ud i drivhuset, som der også er siddepladser i. En makeover i sensommeren/efterårets tegn var på sin plads. Ud med agurkeplanter, pelargonier, røde tæpper og andet sommerligt. 

Ind kom nogle af krukkerne med heliocrysum (gråbladede sommerblomster, uden blomst) vindheks, æbler og lanterner. Der skal være masser af levende lys, når jeg i næste uge har lysaftner.

Krydderurterne udenfor drivhuset, står rigtig fint igen, efter de har været klippet ned. Det er rigtig dejligt med friske krydderurter, og vi er blevet rigtig gode til at bruge dem.



Overflødighedshorn med æbler fra haven.


Bordet har jeg lavet af et gammelt bordstel, som jeg fik foræret i foråret, sammen med overflødighedshornet. Jeg har lagt en gammel låge ovenpå som bordplade, så nu har jeg et stort rustikt bord til diverse dekorationer i drivhuset, i vinterhalvåret.



Jeg kan rigtig godt lide de grålige nuancer.


Der er plads til eftermiddagskaffen på havebordet.


Potteskuret som lige har fået den helt store rengøring/oprydning er allerede strandet til igen, med planter der er på vej rundt i nye opstillinger, i haven mange stilleben. Men når de er kommet på plads i løvet af dagen, ser der fint ud igen. I morgen formiddag er der betonkursus, og åbent i haven fra kl. 13-17.


4 kommentarer:

  1. Underbara bilder, inspirerande som vanligt! Dags att åka till blomsteraffären :)
    Önskar dig en skön fredag!
    Kram från Titti

    SvarSlet
  2. Kære Anette.
    Ih hvor blev der fint og hyggeligt i drivhuset. Meget smukke planter i gråt. Det indbyder rigtigt til en kop te ved havebordet.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  3. Det ser fantastisk ud Anette.
    De grå nuancer er fantastiske på denne årstid både med beton og zink og så en del hvid. Jeg er også begyndt på at lave mine stilleben om.

    Rigtig skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hej. Hvor ser det bare godt ud. De grå farver lyser helt fantastisk op og er så pænt sammen med hvid. Det er blevet et rigtigt fint bord, du har lavet og så er jeg vild med dit overflødighedshorn. Det ser godt ud.

    SvarSlet