Overnatning / Glamping

torsdag den 18. september 2014

Høns og morgenfruer.

På 2 sider af hønsegården har jeg sået morgenfruer. De blev sået ret sent, men nu blomstrer de. Jeg elsker de gule og orange farver, der stråler om kap med solen. Hønsene har guffet det af planterne de kunne nå, inde fra hønsegården af, men det kunne de fint tåle, både høns og morgenfruer :-)




Sådan en bred række er da ikke til at stå for.


Der er stadig masser af græs i den store hønsegård, der er virkelig god plads til hønsene.


10 kommentarer:

  1. Og hønsene har et fantastisk hønse liv hos dig/jer, dejligt at se:-) og ved det kan smages på æggene, dem jeg får fra min mor er så meget bedre end dem vi køber! og morgenfruer er utroligt skønne, her lyser de også op i mængder,:-)

    SvarSlet
  2. Nej sådan en række er ikke til at stå for og det gode ved det er at de blomster fra tidlig sommer til frosten kommer, sår sig selv villigt og giver sådan en glad og smuk farve. En helt gennemført win win situration :-), kh Margit

    SvarSlet
  3. Selv som barn kunne morgenfruer opmuntre mig , hvis humøret var lidt skidt. Sådan er det stadigvæk. Mon ikke I har nogle meget glade høns? :-)

    SvarSlet
  4. Ja de lyser godt op.... lige ti lat blive glad af... Mine er selvsået og for længst afblomstret....

    SvarSlet
  5. Hvor ser det smukt ud, og sikken en masse dejligt græs dine høns har at lege i :)
    Johan syntes det er dejligt der lige var hønsebilleder :)

    kh
    Marianne

    SvarSlet
  6. Hej, ved godt det er et gammelt indlæg, men vi er netop igang med at lave en hønsegård, ligesom som din med rionet og volierent nederest. Håber det okay, at jeg har nogle spørgsmål til den :)
    Hvor højt er jeres hegn?
    Har I gravet voiletnettet ned eller på anden måde sikret at ræven ikke graver sig ind?
    Håber vores gård ender med at blive ligeså pæn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hegnet har den højde som rionettet har på den korteste led. Vi har gravet rionet ned, hele vejen rundt om hønsegården, men det er ikke synligt.
      Er sikker på i får en rigtig fin hønsegård. Jeg har plantet et par roser og nogle klematis op af hegnet, på ydersiden. Den første rose jeg plantede lige da hønsegården var færdig blomstrer så smukt lige nu. I år har jeg sået morgenfruer rundt om hønsegården igen, det bliver så fint. Sidste år havde jeg appelsintagetes, det var også rigtig fint.
      Sommerhilsen Anette

      Slet
  7. Hej Anette.
    Jeg vil også spørge til jeres smukke hønsegård... Flyver hønsene over engang i mellem? Har I lagt net henover efterfølgende med de nye regler? Og har du en låge til at komme ind gennem?
    Mange venlige hilsner en nybegynder, Inger

    SvarSlet
  8. Hønsene er endnu aldrig fløjet ud af hønsegården. Der er en stor låge, så vi kan komme ind og gøre rent i hønsegården, samt køre grønt ind med trillebøren. De har også vand i gården. Nej hønsegården er ikke overdækket.
    God fornøjelse med dine høns, de er til stor daglig glæde, synes jeg.

    SvarSlet
  9. Hej, tak for dine billeder af din smukke hønsegård.
    Jeg har lige anskaffet mig et stort hønsehus bygget af kalmarlærk.
    Nu vil jeg have en lille sikker gård som din.
    Hvor langt har i gravet rionet ned?
    Har i problemer med rotter?
    Det tænker jeg meget på og vil nok have volliere tråd hele vejen op.
    God ide med morgenfruer og kravlende planter, det vil jeg osse have til næste år, glæder mig <3

    Venlig hilsen

    Anne-marie Monrath

    SvarSlet