Overnatning / Glamping

fredag den 27. januar 2017

Tulipan drømme.

Der er så meget at glæde sig til, men foråret indenfor overkommelig fremtid. Tulipaner er en af forårets helt store festfyrværkerier. I hvert fald, hvis man har lagt løg i efteråret. Her i haven er der lagt endnu flere tulipanløg end ellers, så jeg forventer det bliver rigtig smukt. Knitrende, friske og sprøde tulipaner i dejlige farver. Uhmm....


Billederne er fra sidste forår.


Bemærk de små hornvioler i bunden af bedet.


Hvide tulipaner ved duerne og i den hvide have.



Sikke en frodighed, vitaminer for både krop og sjæl.


 Selv om jeg nyder roen og de stille dage, kan jeg ikke skjule at jeg længes efter forårets komme. Og det er jeg vist ikke den eneste der gør :-)

Rigtig god weekend.

13 kommentarer:

  1. ... uh...., det bliver SÅ fantatisk med forår og tulipaner i massevis - om bare nogle måneder :)
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun betages af det smukke syn du viser, og hvor er det smuk med hornviolerne sammen med de lyserøde tulipaner.Ja foråret er ventet med længsel. God weekend herfra.

    SvarSlet
  3. Fantastisk smukt. Elsker også tulipaner og den knitrende lyd de kan frembringe. Uha så er foråret på vej.

    Fantastisk weekend
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  4. Niks! Du er ikke den eneste der længes efter forår :-) Jeg skrev faktisk også et indlæg med tulipanbilleder i går. Mine billeder var bare fra Gavnø. Nu sidder jeg og ærgrer mig lidt over at jeg ikke har lagt tulipanløg, men jeg valgte at lægge en masse narcisser. De er heldigvis også skønne, og så må jeg kikke indenfor her og se dine tulipaner :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert en god ide med narcisser, de er flinke til at komme igen og igen. Jeg er ved at have mange narcisser i haven, og det er både nemt og dejligt, da de kommer igen. Sidste forår fik jeg flyttet nogle gammeldags duftende pinseliljer til haven, de så ret forhutlede ud, så er spændt på at se dem i år.

      Slet
  5. Hei. Du er ikke den eneste som lengter etter vår. Elsker tulipaner. Gleder meg til de kommer. God helg til deg og dine.

    SvarSlet
  6. Ja nu längtar man verkligen, men visst är det ljusare för varje dag som går?! Härligt! Fina bilder du bjuder på :)
    Varm kram från Titti

    SvarSlet
  7. Fantastisk skønne billeder, jeg har det præsis som dig, jeg nyder også stilheden og tiden til at planlægge og købe frø, men jeg savner virkelig også foråret nu.

    SvarSlet
  8. Nej du er bestemt ikke den eneste :-) jeg længes også meget efter foråret, men tog lidt forskud på det i dag. Jeg var ude og klippe lidt staudetoppe af, det gav trods alt lidt ny energi.
    Jeg har ikke så mange tulipaner, bestemt ikke fordi jeg ikke kan lide dem, mere fordi jeg synes de fleste kun holder i kort tid. Jeg har en del gamle Appeldorn, både røde, orange og gule og dem glæder jeg mig over hvert år.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  9. Kære Anette. Hvem der bare kunne få 5 min. i fuld sol og kunne mærke varmen trænge igennem jakken, så det bliver lidt varmt indeni... Det pibler stille frem med masser af spirer, meeen det varer lidt før vi får tulipaner. Såe jeg slæber hjem af grene, at drive frem, tulipaner, og potter med løgplanter, som alle kommer indenfor og lege lidt forår...Tak for skønne blomster vitaminer fra din have, det gav lidt ny energi :-) Hilsen fra gemalen til gemalen.. Kærligst Merete

    SvarSlet
  10. Det har du ret i Anette. Festfyrværkeri Du har godt nok mange tulipaner og hvor flotte de er...har du nogen sinde været på Gavnø når tulipanerne står i Parken jeg har trådt mine barnsben der og du frembragte lige et erindringsbillede frem på min nethinde...tak for det.
    Ps har du prøvet at putte tulipaners kronblade i en gang salat....

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg har aldrig været på Gavnø.
      Nej jeg har ikke prøvet at komme tulipankronblade i salaten, men det vil jeg da prøve, tak for tippet, det vil helt sikkert se festligt ud.

      Slet
  11. Hej Anette.
    Jeg har også brændt cirka 6-700 kroner af på tulipaner i efteråret, så jeg glæder også. Min have er blevet godt fyldt op med tulipanløg i hvert fald.
    Knus
    Malene

    SvarSlet