Overnatning / Glamping

onsdag den 27. juni 2018

Sommer i udestuen.

På de dage hvor det er meget varmt, er det en udfordring med planter i udestuen, men jeg har fundet frem til nogle som kan klare det. Planter med gråligt løv, og sukkulenter er helt klart favoritter. Men flere sommerblomster klarer det også, bare de får vand nok. Pelargonier, lavendel og spanske margeritter er rigtig gode.

 De gråløvede er Sedum Sieboldii, en af mine favorettier, både under åben himmel og som her i udestuen. Det er en staude der kommer fint igen. De andre er stueplanter, som jeg ikke kender navnene på.


Spøgelsestræet har stået herinde nu i 3 år, både sommer og vinter.


En af de kongelige pelargonier.



Zinkaltankassen på bordet er nu helt dækket af planter. Jeg kan godt lide det vilde look der er over sammenplantningen, med spansk margerit, lavendel og pletter i luften.





Denne spanske margerit er min klare favorit, fordi den har den yndigste farve og så dufter den rigtig dejligt af bubbletyggegummi. I øvrigt den eneste spanske margerit der dufter. Den hedder Pingo. 

Der er nogen der ikke synes det kan blive for varmt i udestuen. Der er næsten ikke noget mere fredfyldt en sovende katte. De store katte er rigtig søde til at lege med killingerne, og de sover også gerne sammen. Ren hygge.


4 kommentarer:

  1. Du får det til at se så lækkert og indbydende ud. Man mærker slet ikke på billederne, at det er ulideligt varmt, så man næsten skal være en kaktus for at trives :-) Jeg vil gå ud og vande og 'Fru Pedersenne' vores havebord.
    Knus og kærlig hilsen, Karen

    SvarSlet
  2. Så otroligt vackert och mysigt...värmen fortsätter och jag vattnar, vattnar och vattnar...puh!
    Ha en fin dag :)
    Kram Titti

    SvarSlet
  3. Så utrolig fint du har det i utestuen.
    Ha en fin dag

    SvarSlet
  4. Du har det så utroligt smukt. Her vandes der også igennem. Så søde kattene er som de ligger der og slikker solskin :)
    Rigtig god weekend

    Knus, Lone

    SvarSlet