Overnatning / Glamping

mandag den 5. november 2018

Køkkenhave evalueringsmøde.

Køkkenhave Karen og jeg har haft et evalueringsmøde, om køkkenhaven. Det vil sige vi drak te, snakkede og inspicerede køkkenhaven. Hvad var godt og hvad behøver vi ikke have næste år. 
Ideen var Karens, for hun ved godt at vores hukommelser ikke er helt så skarpe, når vi til foråret brænder efter at komme i jorden igen. Så nu ligger der en plan for næste års køkkenhave og højbede, hvor der er taget højde for sædskifte, antal rækker med kål, kartofler og gullerødder, plus alt det andet.


Dild, har vi stadig, da vi har sået af 2 omgange.



Grøngødningsplanterne er lige ved at komme i blomst.

 Der er stadig farver og blomster i højbedene, ikke alt døde af den ene nats frost vi havde.



Tallerkensmækkerne er vokset helt vildt, og dækker næsten gangen.


Den lave sol, giver et smukt lys i haven.


Ærteblomstallèn har været et hit, som helt sikkert skal gentages. Nu er den både svenden og lidt vissen, men der er stadig lidt blomster til buketter i toppen. Ærteblomsterne er oppe i 2½ meters højde, helt vildt.


Appelsintagetes mellem kålrækkerne skal helt sikkert også gentages, det er både smukt og forvirrer kålsommerfuglen.


Vi har virkelig avlet meget mad i den køkkenhave, hvilket både er sjovt, sundt og bæredygtigt.

Det er iøvrigt også helt fantastisk at være 2 om at dele køkkenhave, og kan varmt anbefales.

7 kommentarer:

  1. Jeg genkender også radiseblomsterne på billederne - dem har jeg nemlig også. De er så fine! Dejligt at I er to om køkkenhaven - to om arbejdet og to om at dele glæderne - skønt!

    SvarSlet
  2. Er da helt vild med de kæmpe store tallerkensmækker. Det er sgi for vildt altså.......
    Smuk ser det stadig ud.

    God aften
    Charlotte

    SvarSlet
  3. smukt i efterårssolen fine billeder af det hele.

    SvarSlet
  4. Hej Anette.
    Det er vel nok et flot syn i din køkkenhave. Frosten har ikke været slem hos jer. Kan det måske skyldes milde vinde fra den nærliggende fjord og ikke mindst Vesterhavet?
    For her forandredes alt på en nat, hvor der var let frost fra midnat til kl. 8 om morgenen, og selv om jeg havde dækket over med fiberdug, så var det slet ikke nok. Hr. Frost tog georginer, tagetes og andre frostfølsomme planter. Så her er det tid til oprydning. Du kan stadig nyde synet og bruge af dine imponerende afgrøder.
    Mon ikke du nyder lidt ro lige for tiden. De sidste år har du på nuværende tidspunkt haft mere end travlt med at klargøre julehaven til besøg.
    Venlig hilsen
    Bodil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej du har ret, frosten har ikke været så slem her, og det er netop fjorden, der er skyld i det.
      Jo du kan tro jeg nyder at her er stille og roligt nu, og tænker dagligt på hvor travlt jeg ville have haft, hvis julehaven skulle være klar til åbning her til weekenden. Jeg nyder efterårsfarverne, at have god tid til efterårsarbejdet, og jeg har allerede været ude at opleve jule et par steder.
      På der anden side, savner jeg det også lidt, det er en spændende proces, at forvandle det hele til et juleeventyr. Men lidt jul kommer der helt sikkert her i haven, inden d. 1 december.

      Slet
  5. Wow hvor ser der stadig frodigt og dejligt ud i din have kære Anette.
    Måske skulle jeg få mig en have partner. En der kunne gøre det grove, og så mig til at plukke og nyde ;-)
    Rigtig god dag

    Knus og kram
    Lone

    SvarSlet
  6. Så smuk køkkenhaven stadig er. Og så ordentligt, at I allerede har planlagt næste år. Det kan jo kun gå godt :-)

    SvarSlet