Overnatning / Glamping

onsdag den 14. november 2018

Hvorfor ingen åben julehave i år.

I år holder jeg ikke åben julehave, og hvorfor gør jeg mon ikke det, det plejer jeg jo. De sidste 6 år, har jeg holdt åben julehave.

Det er der flere grunde til.
Jeg savner at komme ud og opleve juleinspiration andre steder.
Mere tid til projekter med Hr. Pedersen.
Mere tid til de 3 prinsesser (børnebørn)
Mere tid til afslapning.
Tid til at tænke nye tanker.
Hr. Pedersen vil gerne ud at rejse, og han vil gerne have mig med. 

 Selv om julehaven kun har været åben i 4 uger hvert år, går der 3 måneder med den. 1 måned med at lave den. 1 måned med at holde åben og holde den ved lige. 1 måned med at pakke den ned og rydde op. 3 måneder som nu kan bruges på alt det andet jeg gerne vil.

Skal jeg så slet ikke pynte op til jul mon :-)
Jo det skal jeg helt sikkert, bare ikke så meget som tidligere.

Den ekstra tid her i efteråret, hvor jeg ikke har lavet julehave, er blevet brugt på at ordne havemøbler. De er vasket, malet og klar til næste sæson, det er aldrig sket før. Hårdtræsmøblerne har fået olie. Hvor er det dejligt at komme på loftet og se hvor fine de er. Der er ryddet op og støvsuget på den del af loftet, hvor de står tæt pakket.


Jeg går ugentlige ture i skoven med en veninde.


Haven er gjort efterårsklar.
Jeg har allerede været ude at blive juleinspireret 2 gange.
Jeg er så småt gået i gang med at lave lidt julehave.
Kurserne med online markedsføring er afsluttet.

Det vildeste er at vi nu har fri hver weekend sammen, helt indtil haven åbner igen til maj. Men til den tid, ved jeg også at jeg glæder mig helt vildt til igen at have åben i haven og få glade havegæster på besøg.


Skal jeg så aldrig holde åben julehave igen ?
Det vil tiden vise.






11 kommentarer:

  1. Rigtig god og velfortjent ferie!!

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig skal du holde fri engang imellem, Anette! Du inspirerer alle os andre så meget, og det er klart at du af og til skal være den der bliver inspireret. Og jeg kan godt forstå at Hr. Pedersen gerne vil have dig med på ferie :-) Jeg ønsker jer en dejlig vintertid! Og så glæder jeg mig til at besøge din sommerhave igen!
    Kærlig hilsen fra Nana

    SvarSlet
  3. Det lyder som en rigtig god ide, nyd det. Jeg vil dog savne inspirationen fra dine ideer, men så må jeg jo kigge på de tidligere år.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  4. En fantastisk god ide for både krop sjæl og hele familien.
    Det kan jeg virkelig unde dig så meget.
    Men underligt ikke at skyde julen igang hos dig.

    Masser af krammer
    Charlotte

    SvarSlet
  5. Hej Anette.
    Jeg er helt enig med dem, som har skrevet før mig. Du har virkelig fortjent at holde en pause med julehaven, og du har alle argumenterne i orden. Det er dig så vel undt, at du får tid til andre ting, for det er jo et kæmpe arbejde at stable din julehave på benene og også at få den ryddet op. Som en anden skriver, så kan vi jo bare kigge tilbage på de tidligere billeder fra din julehave eller gense et novemberprogram på TV. Det kom jeg til for et par uger siden, og bingo! Så var juleinspirationen startet!
    Nyd din "frihed" med god samvittighed og hav det godt.
    Venlig hilsen Bodil.

    SvarSlet
  6. Kæreste Anette
    Det er så velfortjent, og hvor bliver det dejligt Fog dig og John, med lidt alene tid, og en rejse. Det er lidt vemodigt ikke at starte julen hos dig, men har så meget inspiration fra de andre år, så det går nok ;)
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
  7. Meget velfortjent og hvor er det skønt at du lytter til jer 🙏

    SvarSlet
  8. Selvfølgelig skal du holde fri. Glæder mig til rejseberetninger og til at se, hvad du kommer ud og kigger på af spændende juleinspiration.
    Knus og kh, Karen

    SvarSlet
  9. Även trevliga traditioner behöver brytas och förändras ibland. Låter härligt att spendera tid tillsammans och resa.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  10. Hvor er det velfortjent. Det er godt at lytte til selv, og handle derefter. Tusind tak for inspirationerne du viser her på bloggen. Knus fra os i det smukke nord sjælland.

    SvarSlet
  11. Det lyder meget fornuftigt og helt sikkert velfortjent.
    Håber du får nogle dejlige måneder med din familie

    SvarSlet