Overnatning / Glamping

mandag den 4. december 2017

Ideer med betonpynt i jule/vinter haven.

Jeg er meget glad for betonpynt i haven, det er der flere grunde til. Det er rustikt, og får med tiden en smuk patina. Det er sjovt og billigt når man støber det selv. Det er tungt og blæser ikke væk, eller vælter, hvilket er en stor fordel herude vestpå, hvor det blæser rigtig meget.


Herunder et rundt havebord, dækket med nobelisgran og nogle vindblæste grangrene med lav. Grenene er bundet fast med en vinseltråd rundt om bordpladen, bare 2 steder hen over bordet og så bundet på undersiden. Ovenpå har jeg lagt betonjulekugler og betonstjerner.


Betonpaddehatte er her stukket i jorden i en gammel gruekeder, hvor jorden er dækket med nordmansgran og nogle vindblæste grangrene fra et læhegn.


På et havebord har jeg igen lagt grangrene af forskellig slags, stillet betonkogler i forskellige størrelser, og så en lyskæde med meget små ledlys, det er så smukt om aftenen. Her er grangrenene også lige tøjret med en vinseltråd under bordpladen.


Betonkugler hængt op over et havebord i lysthuset af jern. Der er støbt et lille øje fast i kuglerne, så de kan hænges op i tynd ståltråd. Under kuglerne står en lille buffet med betonkager.


Et bord med nogle andre betonkugler, nogle er massive, støbt i gamle glaskubler, samt nogle der er støbt af jutesnor dyppet i beton, som er viklet om enten en ballon eller en bold, som efter hærdning fjernes.


Store betonpaddehatte brugt direkte i et bed, dækket med grangrene.


Jeg nyder at min have ikke er pakket væk for vinteren, men er til daglig glæde og oplevelser.

Du kan se HER hvordan jeg støber betonkogler.
HER hvordan jeg støber julekugler.
HER hvordan jeg støber paddehatte.

5 kommentarer:

  1. Sehr schön!!!
    Very beautiful!!!

    Liebe Grüße,
    Hugs,

    Biene

    SvarSlet
  2. Hej Anette

    Skønne og vidunderlige billeder med masser af stemning, som man aldrig bliver træt af at kikke på.
    Disse billeder og alle de andre står printet ind på lystavlen efter et skønt, dejlig, hyggeligt og meget inspirende besøg i dit/jeres paradis i fredags, som altid er køreturen vær.
    Tusind tak for dejlig mad og nogle hyggelige timer sammen med jer i jeres smukke hjem, inden vi satte næsen mod fyn igen, det var rigtig hyggeligt.
    Hils John, rigtig mange gange herfra os alle

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    P.s håber du fik min besked andet steds, var hvad jeg havde overskud til, have kun en opblomstring i fredags og har så ligget siden igen, men tror det lysner lidt nu igen.




    SvarSlet
  3. Jeg er VILD med dine ting i beton <3
    Og som du skriver, så er haven ikke pakket væk for vinteren. Det betyder meget at haven lever året rundt...man får jo dobbelt så meget glæde af den på den måde :-)

    (Har dog et praktisk spørgsmål: Hvor gemmer du alle dine betonting, når vinteren slutter, og sommerhaven tager over? )

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle af betontingene sættes på loftet, andre bruges i sommer haven. De store betonpaddehatte stilles under træerne bag gylletanken, så de kan få den eftertragtede patina :-)

      Slet