Overnatning / Glamping

torsdag den 14. december 2017

Foråret 2018 er forberedt.

Så lykkedes det at blive helt færdig med at lægge forårsløg. Jeg har i år plantet flere løg end nogensinde før. Så hvis det skal gå efter nysatte løg, bliver foråret 2018 det smukkeste nogensinde.

Jeg har plantet hundredevis af tulipaner og narcisser. Rigtig mange hyacinter og allium. Der er plantet i både krukker og bede.

Herunder en trillebør med store flotte alliumløg, Mount everest, de får store hvide blomster, de er plantet i et bed bag den hvide have, så fornemmelsen af den hvide have blive større.


Kæmpe store og flotte løg.


Det var ved tiden at få dem i jorden, nogle var begyndt at spire. Jeg har sat løg om formiddagen i nogle uger. Lidt svært at få tid til ind imellem de andre gøremål, der er når haven dagligt har været åben, og i denne uge var der sne først på ugen.

I dette bed er der også lagt en del hvide liljeløg, de blev dog lagt inden jeg påbegyndte julehaven.


Nogle steder er der brede bremmer af løg, andre steder står de i grupper.


Jeg glæder mig til at se resultatet af mine anstrengelser, når det hele eksploderer i farver til foråret.

Indtil da må jeg drømme, og nyde vinteren, som jo også er en dejlig årstid, med tid til ro og fordybelse.





6 kommentarer:

  1. Øj, hvor må det blive flot. Sikken et arbejde, men dejligt at gå og glæde sig til :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det var godt du fik dem i jorden, det bliver helt sikkert supersmukt.
    God jul til dig og din familie :-)

    SvarSlet
  3. Kære Anette.
    Ingen tvivl om at det bliver smukt til foråret, men du kommer heller ikke sovende til det.
    Det er et kæmpe arbejde. Fantastisk flot, at du har kræfterne til det.
    Vi har lagt tulipaner og narcisser i krukker og i højbede, men vi mangler stadig at få tømt de sidste krukker for sommerblomster. Det skulle gerne ske her i weekenden, hvor de lover godt vejr.
    Min pc er stadig itu, derfor låner jeg Johns iPad. Det er lidt mere besværligt, men dejligt at det kan lade sig gøre.
    Sender mange kærlige tanker til både dig og John fra Eliane

    SvarSlet
  4. Hej Anette.
    Da jeg læste og så dine billeder af alle de løg, som du har sat, kom jeg til at tænke på Claus Dalbys udtryk: Løg i industrielle mængder! Nu er du da vist ved at nærme dig hans niveau! Nej, jeg ved godt, at det er der ikke ret mange af os, der kan leve op til, men du er nok en af dem, der kommer nærmest. Da han ikke blogger mere, og jeg ikke er på facebook, så er han forsvundet ud af mit haveunivers! Men så er det godt, at jeg har dig! Det er i bund og grund også mere relevant for mig.
    Rigtig god weekend.
    De bedste hilsner fra Bodil.

    SvarSlet
  5. Det bliver så smukt med smuk på.
    Uha så dejligt.
    Er det ikke også noget med at du snart sætter ærteblomste frø........

    Smuk dag
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
  6. Åhh kære Anette
    Det bliver så utroligt smukt, og jeg kan slet ikke vente med at se hele herligheden, i den bedste årstid der findes.
    Glæder mig ubeskriveligt til foråret ;0)

    Ønsker dig og John en dejlig jule uge
    Kærlig hilsen Lone

    SvarSlet