Overnatning / Glamping

torsdag den 28. december 2017

En rigtig dejlig jul.

Her har vi haft en rigtig dejlig jul, med alt hvad der hører til for os af traditioner og familiehygge. Lillejuleaften kom børn, svigersønner og børnebørn til risengrød kl. 18, resten af min  familie til gløgg og John hjemmebagte æbleskiver senere på aftenen. Denne dag har i over 30 år været en tradition med julegaveudveksling.
 
Feerne på julebordet er dem jeg købte på vores juletur.
 
 
Juleaften var vi hos ældste datter Signe, svigersøn Claus, Alma og Merle. Vores søn Thomas, yngste datter Matilde, svigersøn Jakob og den lille nye prinsesse Flora, samt Johns mor var der også. Så hele vores lille familie var samlet.
Julemanden kom på besøg inden aftensmaden, han var virkelig rar, havde gaver med til Merle og Alma og ønskede alle en glædelig jul.

 
Alma fik sit allerstørste ønske opfyldt, en gravemaskine, ja hun fik faktisk en hel lille entreprenørvirksomhed, for flere havde købt en gravemaskine, traktor og vogn til at køre jord og klodser væk i.
Almas forældre syntes at de skulle bytte den ene store gravemaskine, og havde stillet den væk, men den gik ikke, Alma kunne bestemt godt huske hun havde fået 2 store og ville bestemt ikke havde den byttet. En bestemt lille dame, der ved hvad hun vil :-)
 
 
Herhjemme havde vi julefrokost for Johns familie 2. juledag. En hyggelig dag med Johns bror og kone, deres 2 sønner, svigerdatter og barnebarn og Johns mor, og så vores 3 børn med familier.
 
3. juledag var børnene hjemme og spise rester til aften.
 
Vores juletræ har i år stået i køkkenet, det sted vi er allermest John og jeg. Det er pyntet med de gamle julekugler som jeg købte sidste jul.
 
 
Vi har slappet af og nydt hinandens selskab. En jul lige som den skal være.
Håber i også har haft en dejlig jul med jeres kære.

7 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt, Anette ��
    Vores jul har ikke været god...min mand Niels bliver mere og mere syg af KOL, og vores dejlige sorte Mivsen, som vi fik fra dig, har vi mistet ����
    Knus fra Annalise i Viborg

    SvarSlet
  2. Det lyder som en perfekt jul med masser af familiesamvær på kryds og tværs, nærvær,gaver og hygge — det er da det julen handler om.
    PS : hvor fedt at Alma fik sine maskuline ønsker opfyldt. 😊

    SvarSlet
  3. Det lyder så hyggeligt, Anette! Det er dejligt når man kan se tilbage på sådan nogle hyggelige dage :-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det bare som en helt perfekt jul. Og hvor er det dejligt med sådan en bestemt lille dame, der ved hvad hun vil 😉
    Måske ligner hun mormor lidt hehe....
    rigtig godt nytår kæreste Anette

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Kære Anette. Sikke en skøn jul I har haft, sammen med både børn og børnebørn. Hvor lyder det skønt med lille Alma, der ved hvad hun vil og ikke vil. Stort tillykke med jeres lille nye prinsesse barnbarn. Her haft vi haft både bedstemor og mine forældre juleaften, dog måtte vi undvære vores store pige, som holdte julen i Norge sammen med kæresten og hans familie. Hvor er det er kønt juletræ i der har fundet, og sikke en god ide at sætte det i jeres køkken, så I rigtig har kunnet nyde det. Jeg nåede ikke din julehave, blev syg med influenza, og har faktisk lige taget en tur mere... Så nu har vi lånt en supersaft presser, så vitaminerne kan give os et skub... Rigtig god nytår til jer begge. Mange kærlige hilsner herfra os Merete

    SvarSlet
  6. Bonjour Anette. J'espère que Google saura traduire ce que j'écris. Je vous écris depuis Orléans en France. Je regarde votre blog depuis bientôt deux ans et c'est mon blog favori. Votre jardin est magnifique et il me donne beaucoup d'idées pour le mien. J'ai fait dernièrement des pommes de pin et des boules en béton. J'ai trouvé les moules à pommes de pin identiques aux votres.
    J'ai aussi regardé tous les petits films, mais souvent je me demandais bien ce que vous faisiez, surtout ce que vous mettiez dans les boissons !
    C'est chouette car maintenant je connais deux ou trois mots de danois !
    Je trouve super le Noël de votre petite fille avec son tractopelle et ses camions, en France on n'a pas l'habitude de voir cela !
    Merci beaucoup pour le partage que vous faites de votre jardin, j'espère vraiment pouvoir venir le visiter un jour.
    Cordialement
    Odile

    SvarSlet
    Svar
    1. oversat med google giver dette:
      Hej Anette. Jeg håber, at Google vil oversætte det, jeg skriver. Jeg skriver til dig fra Orleans i Frankrig. Jeg ser på din blog i næsten to år, og det er min favorit blog. Din have er smuk, og det giver mig en masse ideer til min. Jeg har for nylig lavet pinjekegler og betonbolde. Jeg fandt pine cone muslingerne identiske med din.
      Jeg så også på alle de små film, men ofte spekulerede jeg på hvad du lavede, især hvad du lægger i drikkevarer!
      Det er godt, for nu kender jeg to eller tre ord af dansk!
      Jeg finder stor jul din lille pige med sin gravemaskine og dens lastbiler, i Frankrig er vi ikke vant til at se dette!
      Mange tak for at dele din have, jeg håber virkelig at besøge det en dag.
      hjerteligt
      Odile

      Slet