Overnatning / Glamping

fredag den 1. december 2017

Den allerbedste start på december.

I dag er det d. 1. december og julemåneden er startet på den bedst tænkelige måde. I formiddags julehygge i børnehaven for bedsteforældrene.
En årlig tradition hvor bedsteforældrene inviteres til julehygge, børnene synger julesange, der er kaffe/saftevand og hjemmebagte boller. Der laves julepynt i fællesskab til børnehavens store smukke juletræ. Der er også tid til rundvisning, spil og historier.

Koncentrationen er på sit højeste, Alma limer små stjerner på et juletræ.


Merle valgte bla. at lave en nisse til juletræet, og hun er nu blevet så stor at hun selv skriver sit navn.


Børnene hang selv deres pynt på træet.





Hjemme igen skulle der tændes levende lys og gøres klar til julehaven åbnede kl. 13. Eftermiddagen gik med havegæster og til aften gæster til flæskesteg. Dejligt og hyggeligt.

Havde i løbet af eftermiddagen besøg af en kunstner som laver isskulpturer, hun havde en ide til et fællesarrangement, så nu håber vi at vi får lidt vinter i det nye år, så ideerne får vinger.

Havde også et andet pudsigt besøg i dag. Da jeg kom hjem fra børnehaven holdt en bil på parkeringspladsen. En ældre mand var kommet 2 timer for tidligt. Han havde Familie Journalen med artiklen om mig med, for der stod at haven var værd at besøge. Han havde noget han gerne ville vise mig i en kuvert og vi skulle gerne sidde ved et bord. Jeg sagde til ham at jeg lige var nød til at gøre haven klar til åbning først, men han måtte gerne gå rundt og kigge, hvilket han så gjorde. Da jeg var færdig kom han med kuverten om vi kunne sidde, vi gik ind i festlokalet, der hvor jeg serverer kaffe til julehaven. Nu åbnede han den gamle og slidte kuvert, der var et avisudklip i, han havde engang været i avisen med en potteplante med en helt særlig grokraft, planten havde vokset helt op til loftet, hen under loftet i stuen og ud i køkkenet. Vi fik en lille snak om hvad han havde lavet i sit liv, han var nu besøgsven og kom i dagcentret for ældre der hvor han boede. Han havde fyldt bilen op med tomme mælkekartoner, om jeg kunne bruge dem til noget, for så måtte jeg få dem. Jeg kunne ikke lige komme i tanke om noget jeg kunne bruge dem til, så jeg takke nej, og foreslog at han måske kunne forære dem til en børnehave i nærheden af hvor han boede.
Han fik en kop kaffe og en muffin, og så kørte han hjem til Silkeborg igen. En sød og særlig mand, måske lidt ensom,  jeg håber han kom godt hjem, synes det var en lang tur for ham alene.

3 kommentarer:

  1. Åh bliver helt blød om hjertet af fortællingen om den ældre mand. Han er da gjort af noget helt særligt og ja det er godt han møder et hjerte varmt menneske som dig.
    Så hyggeligt at i møder op til bedsteforældre dag. Det er noget som betyder så meget for børnene.
    Vi havde klippedag i skolen i går. AA var med for første gang i 3 uger.Her var der lige ledes en helt bunke af bedsteforældre og hvor det glæder mig.

    Knus og smuk december
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn jule historie fra haven. Dejligt at du havde godt tid, til den søde mand.
    Knus Heike

    SvarSlet
  3. Sikke et dejligt indlæg kære Anette. Det er så skønt med bedsteforældre dag, og jeg håber der snart bliver en i Evas børnehave.
    De kære børnebørn bliver så hurtigt store, så vi må nyde dem så meget som muligt.
    En herlig historie om den søde og særlige mand. Det er godt du er så gæstfri, og han har helt sikkert nydt det.
    Ønsker dig og John en skøn 1 søndag i advent

    Kærlig hilsen
    Lone

    SvarSlet