Overnatning / Glamping

søndag den 26. februar 2017

Frodige bede og grønne plæner.

Nu varer det vist ikke længe før græsset igen bliver saftigt grønt og plæneklipperen igen skal på arbejde. Jeg kan godt lide at slå græs. Sidde behageligt, følge de buede bede rundt i haven, mens tankerne flyver og duften af nyslået græs fryder næsen.

 Pastelfarvet flor ud over bedene.


Skarpe kanter og vild frodighed i bedene. Der er over 800m kanter her i haven. For at de altid skal stå skarpt, skærer vi dem en gang om måneden. Det kan lyde arbejdskrævende, men er ikke så slemt, da der kun er ganske lidt der skæres af. Ikke som dengang hvor vi kun gjorde det 1-2 gange om året, da var det en bred bane der skulle fjernes.


Alle bede har organiske former, og der er mange stier rundt i haven.




Nogle steder er det lykkedes at få klematis til at vokse op ad træerne. 


Om ikke så længe går det for alvor løs, og ih hvor jeg glæder mig. Det er jeg ret sikker på, at jeg ikke er den eneste der gør.

11 kommentarer:

  1. Hej Anette. Det ser helt fantastisk ud. Jeg glæder mig også så meget til foråret - at det bliver lysere om aftenen, så jeg kan komme ud,når jeg kommer hjem fra arbejde og det må også gerne blive lunere. Jeg er træt af kulden og af at fryse!

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig også virkelig virkelig meget, og hvor er din have altså skøn

    SvarSlet
  3. Kære Anette
    Tak for de dejlige sommerbilleder fra din skønne have.
    Jeg glæder mig helt vildt til at komme igang med vores nye have. Vi starter fra nul på bar mark, med at plante buske og træer og drivhuset skal også stilles op.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder fra din have. Det er meget lækkert med de buede former. Og nu kan længslen virkelig få sin plads, det vare jo ikke længe, og meget er allerede begyndt:-))))
    Ha en god dag
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Nej, det er du nemlig ikke den eneste der gør :-) De skarpe kanter er virkeligt imponerende, og de gør en masse godt for haven. Jeg er ikke så god til at holde kanter, men det vil jeg prøve at blive. Hvilken slags kantskærer bruger I? Er den benzindrevet? Jeg spørger fordi vi ofte kommer til at købe for små redskaber, og når vi så endelig får et et der kan noget mere (som fx vores frontklipper), bliver vi så glade. Tak for vidunderlige sommerbilleder fra jeres have, Anette!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har en kantskærer med benzinmotor, den fik jeg i fødselsdagsgave af John da jeg var ung. En god maskine, som jeg selv kan starte og køre med. Den har 2 håndtag og et hjul, lidt ligesom en trillebør, bare mindre og lettere. Godt grej er over det halve af arbejdet :-)

      Slet
  6. Skurna kanter gör stor skillnad för intrycket och lyfter växterna i rabatten. Många vackra planteringar som du visar i bilderna här.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  7. Du har en flott hage, og imponerende kanter, her er det nok litt mer shabby. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  8. Det ser bare så indbydende ud Anette. Jeg er vild med dine blomsterbede og de bløde former ,det er lige mig. Det er en god ide at holde kanterne klippet. jeg glæder mig sådan til at se din have i fuld flor. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet
  9. Smukke billeder af en smuk have. De bløde former er vildt skønne.
    Uhhh jeg glæder mig i den grad også til foråret og alt det lysegrønne. Det bliver så dejligt.

    Ønsker dig en herlig dag
    Knus Lone

    SvarSlet
  10. Smukke smukke billeder. Åh som længslen så dukker frem.
    I har en fantastisk have.

    Rigtig skøn mandag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet