Overnatning / Glamping

tirsdag den 12. januar 2016

Løg i potter, og oprydning i krogene.

 Jeg glæder mig til jeg igen skal sætte løg i potter til nye stillenben i haven. Disse er fra sidste år, med det kolde vejr der loves, må jeg hellere styre mig lidt endnu, med det der skal stå under åben himmel. 


Istedet kan jeg jo bruge mit krudt på at rydde lidt mere op i krogene, det er jeg nemlig i fuld gang med. Sådan virkelig grundig oprydning og sortering, det giver sådan et dejligt overblik.


Samtidig finder jeg diverse småprojekter og ting der er lagt til side til reparation. Noget der skal males osv. det gør vist ikke noget at vinteren varer lidt endnu, hvis jeg skal være færdig med det hele :-)

Når der er travlt i åben have sæsonen, når jeg ikke at rydde så pænt op og sortere som jeg gerne vil, så kommer det jeg ikke lige skal bruge på loftet i kurve og kasser, nogle ting kommer på reolerne, dog sådan lidt hvor der er plads. Når der så sker det at jeg ikke rigtig selv kan finde det jeg skal bruge længere, så er det på høje tid med en grundig oprydning og sortering.

Det er der heldigvis tid til nu.
Så kan jeg være superklar når sæsonen sætter igang, med fint sorterede potter, krukker, og diverse haveting i den skønneste orden og lige til at finde :-)


7 kommentarer:

  1. "Når jeg ikke rigtig selv kan finde det jeg skal bruge længere, så er det tid til en grundig oprydning..." Hahaha... Hvor lyder det bare ALT for bekendt her på matriklen :o)
    Tak Anette for at være helt som os andre - og rigtig god fornøjelse med oprydningen. Faktisk er det lidt hyggeligt når man først kommer igang - jeg kan godt finde helt nye skatte i mit rod. Ting som jeg helt har glemt (men fortæl ikke det til min mand...)

    SvarSlet
  2. Der er bare et eller andet med hvide blomster på denne tid af året, men tænker du nok har ret i at det er en god ide at vente. God arbejdslyst med oprydning og rep af diverse småprojekter, det giver fornyet energi at få ryddet op i gemmerne syntes jeg.

    SvarSlet
  3. Kære Anette. Når du rydder op i dine ting, så rydder du også op i ding sjæl. lyder et ordsprog... Desværre må jeg tilslutte mig Lises udsagn.. Jeg finder også ting jeg helt har glemt jeg havde... God oprydning. Kærligst Merete

    SvarSlet
  4. Hej Anette - er det sidste halve års tid begyndt at følge din blog som jeg kun rose til skyerne og videre forbi dem (men aldrig kommenteret, sorry - det skal jeg nok komme i gang med fra nu af) - sidder her en sen aftentime og tænker, med fare for andre har foreslået det eller du allerede er i gang - men skulle du ikke i al din travlhed se om du kunne finde plads til at udgive en havebog om livet i haven - du skriver jo selvfølgelig allerede lystigt her på bloggen og du har jo også lavet tv, men JEG tænker bare hvor lækkert det må være at sidde med en bog fra dit skønne sted - fortsat god fornøjelse med oprydningen og godt haveår 2016. Mange hilsner Leif

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Leif.
      Velkommen på Fru Pedersens haveblog, det glæder mig at du har lyst at følge med, og tak for roserne.
      En havebog har skam været i tankerne, da flere har efterlyst sådan en fra Fru Pedersens have. Den er stadig i tankerne, om den nogensinde bliver til noget, er ikke til at vide. Jeg er ikke begyndt at skrive den endnu :-)

      Slet
  5. Helle Aagaard, Sydfyn13. januar 2016 kl. 08.29

    Hej Anette
    Hvor lyder det skønt med oprydningsinitiativet og lysten. Sjovt så kommer den også over mig hver gang vi starter på et nyt år. Nok først indendørs og når vi kommer lidt længere frem mod mildere tider så også udendørs. Så skønt. Kærlige hilsner fra
    Helle Aagaard, Sydfyn

    SvarSlet
  6. Ja, nu kom vinteren da vist endelig og vi kan da godt vente bare et øjeblik med foråret, hvis du spørger mig:-) Nyder vinterhyggen med the og tæpper....

    SvarSlet