Overnatning / Glamping

mandag den 3. august 2015

Merle og Almas legehuse.

Så er Merle og Almas legehuse kommet på plads i deres nye have, på den gård de flyttede ind på i foråret. Legehusene blev bygget inde i en hal i vinters, mens familien ventede på at de kunne flytte ind på deres drømmegård. Merle og Alma er vores 2 børnebørn.


Legehusene er identiske med dem deres mor legede i som barn, dem som vi stadig har stående på legepladsen. Signe, pigernes mor, har mange dejlige minder fra de 2 legehuse, og hun syntes hendes 2 små piger skulle opleve den samme glæde og rigtig mange timers leg i sådanne små huse.


Der blev lavet terrasse og sat stakit, og så masser af blomster :-) Havebord, parasol, gyngestol, sandkasse og tørrestativ. Postkassen er en meget vigtig del, så man kan modtage og sende breve. Merle har udvidet dens funktion, så den også kan vaske viskestykker :-)


Blomster i altankassen.


Kom indenfor. Merle og Almas legehuse er indrettet med rødternede gardiner ( bedstemors er blåternede) men ellers er indretningen den samme, med et lille køkken, bord, bænk og kurvestole. Pigernes mor har selv syet gardiner, puder og vimpel, med Merle som tilskuer og hjælper.



Blomsterkranshjerte  på døren.


Alma nyder skyggen under det store træ i haven og holder øje med Merle. Her kan man rigtigt se de 2 små huse, med stakit og terrasse i baggrunden.


Har du lyst kan du se hvordan vi startede på legehusene, se HER

Legehusene var et fællesprojekt hen over vinteren og foråret. Merle og Almas forældre og vi bedsteforældre har hjulpet hinanden, Merles og Almas mor og far har dog lavet det meste. De er ligesom os gode til og glade for at arbejde sammen om et projekt. 

Pigernes far (vores svigersøn) er murermester.
 Du kan se mere om hans firma  HER

8 kommentarer:

  1. De er så fine, de legehuse! Og jeg har jo set dem i TV-udsendelsen fra juli :-) Mon ikke de to små piger, når de bliver voksne, vil være glade for indretning og have ...? Det tror jeg :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo mon ikke de bliver glade for både indretning og have, de bliver jo indoktrineret hele deres barndom :-) Merle kan allerede det med at plukke blomsterhoveder af og lægge dem i vand.

      Slet
  2. De er så fine, dem skal de nok få mange dejlige timer og oplevelser i. Superhyggeligt med fællesprojekter. VH Carina

    SvarSlet
  3. Det er vidst mange småpigers drøm I realiserer i de yndige huse som bortset fra farven minder mig om husene i Bulderby:-) Jeg mindes da jeg som barn indrettede mig i et hjørne af cykelskuret, med min lille stol og en kasse med dug på og det kinesiske dukkestel. Lidt samme glæde havde jeg da vi for ti år siden havde sommerhus, når jeg om foråret "pakkede ud" og gjorde det beboeligt igen med alt det der hyggede og nogle gange tænker jeg at du også har den glæde når du pynter og ordner i alle dine småhuse rundt på gården:o)

    SvarSlet
  4. Ej hvor er de flotte. Det var en fornøjelse at se Merles glæde på haveudsendelsen.

    SvarSlet
  5. Que sonho essas casinhas, as crianças adoram.
    Tenha uma ótima semana.

    SvarSlet
  6. Hvor er de små huse blevet yndige. Det er nok sådan, pyntegenet går i arv, mon ikke?
    kh, Karen

    SvarSlet
  7. Åh hvor er de bare fine :0) Jeg giver Lisbeth helt ret i at de minder om husene i Bulderby ;0)..
    Herhjemme er morfar lige blevet færdig med datterens legehus - til stor begejstring :0) Skønt med bedsteforældre der kan hjælpe :0)

    SvarSlet