Overnatning / Glamping

mandag den 18. maj 2015

Lysegrøn frodighed.

Den lysegrønne friske farve, som kun ses om foråret er noget helt specielt og særligt. Starten på en ny sæson i haven, med alt hvad den indebærer. Jeg elsker denne årstid, og alle de friske og rene farver.

Det lille lysthus er næsten pakket ind i lysegrøn frodighed. Har du lyst at kigge indenfor, så se HER


Hornviolerne er smukkere og større nu.


Skovbundens forårsløg er nu ved at blive afløst af bregner og hosta.
Gæssene ser ud til at nyde alt det grønne :-)
Du kan se mere om gæssene HER



11 kommentarer:

  1. Hej Anette.Jeg elsker også denne årstid hvor alting grønnes og stadigt er dejligt friskt.
    Og dit lille lysthus ser bare så hyggeligt ud.......................og de samme gør de fine gæs.
    Ville sådan ønske at jeg kunne finde ud af det med at linke til HER.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  2. Kære Anette

    Billedet af det lille søde havehus øverst oppe er et pletskud. Huset er yndigt både udvendigt og indvendigt. Jeres små havebygninger minder mig sådan om min barndoms bondegårdsferier, hvor jeg legede "hus" i nogle af bygningerne på gården. Bortset fra at jeres er en hel del hyggeligere og pænere end husene på barndommens feriegård.

    Jeg er også begejstret for forårets farver. Så meget at jeg har lavet et hjørne i min have med planter, som har den friskgrønne farve hele sommeren. Mange er limegrønne/lysegule lige nu. Jeg har i dag været ude og købe violette og lilla sommerblomster, som skal sættes ind imellem de friskgrønne. Det klør i fingrene for at plante ud, men vejret er ..... lidt vanskeligt disse dage, så jeg tør ikke endnu.

    SvarSlet
  3. Kære Anette Jeg er så enig med dig i den grønne farve pt er bare helt vidunderlig! Sikke et billede du har taget.så flot! Det er dejligt at hornviolerne er rigtig har fået fat, skønt det ikke ligefrem er hedebølge. Kh Tina

    SvarSlet
  4. Dit lysthus er helt fantastisk skønt, og så rummer det en skat som aldrig ses på billederne, en fin fin lysekrone med elektrisk lys. Den er så skøn og jeg vente og drejede kameraet for at få den med, men lige meget hjalp det, den ville ikke fotograferes.

    jeg er helt enig denne tid med de lysegrønne farver er virkelig skøn, men lidt varme ville nu også gøre godt.

    SvarSlet
  5. Ja forårets lysegrønne frodighed er helt speciel, og det er med at nyde hver eneste dag, for pludselig er den fine lyse farve gået over i mørk grøn.

    SvarSlet
  6. Kære Anette, først og fremmest tak for dit input og link til min hjemmeside og åben have i weekenden.
    Derefter kan jeg kun give dig ret, jeg har den senest uges tid ikke snakket om andet end det smukke løv i så mange forskellige grønne farvenuancer, det er lige så kort tid, som alt muligt andet, så det skal nydes her og nu :-), kh Margit

    SvarSlet
  7. Det er virkelig en skøn tid nu hvor det grønne fylder mere og mere og stadig er friskt og lysegrønt. Hornviolerne er uundværlige og de bekymrer sig ikke om at temperaturene stadig er lidt lave:-)

    SvarSlet
  8. Kære Anette. Den dejlige grønne farve er så køn. Og den er medvirkende til at det hele er så frisk ud. De planter der f.eks blomstrer nu eller har en anden bladfarve kommer til deres ret lige nu, fordi det meste andet er den lyse grøn og det hele ser mere enkelt ud. Selvfølgelig kunne noget sol og varme være dejligt istedet for regn og blæst, men det hører jo med til årstiden. Men vi bliver hurtig forvent, så man næsten ikke kan overskue vejret så er nu. Men jeg må da også indrømme at det krible meget i fingerne for at plante krukkerne til med alle de flotte sommerblomster der lige nu står og råber højt og tydelig - køb mig - plant mig, i morgen er jeg måske væk :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  9. Hej Anette:-)
    Og det ser utrolig hyggeligt ud det hele, og at "gæssene" trives er der ingen tvivl om:-) Er også rigtig glad for denne årstid!

    SvarSlet
  10. Det blir ikke smukkere grønt end det er lige nu.... Lysende grøn glæde. Og skønne billeder som altid Anette, altid en fryd og fornøjelse at kigge forbi din blog.

    Kh Fru Fryd

    SvarSlet
  11. Kære Anette.
    Vi håber, at du når at blive færdig med alle dine projekter inden Pinse.
    Kærlig hilsen til Jer begge to fra John og Eliane

    SvarSlet