Overnatning / Glamping

tirsdag den 16. september 2014

Et overraskende besøg.

Da vi optog september måneds haveprogram, fik jeg en kæmpe overraskelse. Jer der har set udsendelsen kunne se den ægte overraskelse. Jeg havde intet luret, så overraskelsen var total. Jeg fik midt i en af optagelserne besøg af Claus Dalby. 


Jeg viste stolt min have frem for gæsten.


Alle de små skure og huse blev inspiceret.


Der blev snakket farver, opstillinger og blomster.


Der blev kigget ud over hønsegård og georginbed.


De nyhøstede græskar blev undersøgt og beundret.


Snittebedene blev iagttaget og blomsterne diskuteret.


Claus bandt månedens buket til mig, af blomster han selv havde valgt og plukket i min snittehave.

Her kommer den færdige, smukke buket i vasen.


Vi sluttede af med kaffebord i haven, ren sensommerstemning


Snakken gik og vi hyggede os.


Surbærkagen, som jeg havde bagt dagen i forvejen blev spist, og nu forstod jeg pludselig, hvorfor Margit syntes vi absolut skulle vente med at spise den :-) Jeg havde ellers foreslået at vi skulle spise den dagen før, da den var nybagt, men Margit havde bestemt at det skulle være afslutningen på det lange program, så sådan blev det :-)

1000 tak til Margit, Hans og Claus for den store og dejlige overraskelse, det var en helt fantastisk dag i mit haveliv, som jeg aldrig vil glemme.

Claus Dalby har lavet et indlæg på sin blog, om besøget i min have, det kan du se HER

Udsendelsen hvori det hele foregik, kan du se HER

12 kommentarer:

  1. Ja, det var en stor overraskelse, jeg nød udsendelsen og blev selv helt begejstret da CD dukkede op. Men hvor har du bare mange smukke stilleben og blomster i din have lige nu og de mange forskellige græskar er da helt fantastiske. Og Dahlierne.... :)

    SvarSlet
  2. He he.... Fantastisk overraskelse og man er ikke i tvivl om at du bliver virkelig overrasket. Det var godt tænkt. :)

    SvarSlet
  3. Ja det var morsomt at se dig blive overrasket:-) Skøn buket og hvor ser det hyggeligt ud omkring havebordet!

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig overraskelse :-)

    SvarSlet
  5. :-) Det var helt klart, at det ikke var indstuderet. Du tabte næsten underkæben, men fattede dig hurtigt igen. Sjov og god ide TV folkene havde fået der.

    SvarSlet
  6. Jeg elsker udsendelserne fra din have! Og det var da sjovt fundet på at Claus Dalby skulle komme :-) Det er tydeligt at du bliver oprigtigt overrasket.

    SvarSlet
  7. Den udsendelse vil jeg glæde mig til at se. Er jo kun kommet til Juli, da jeg har bestemt de skal ses i rækkefølge, så lærer jeg mest. Har du nogensinde mødt Claus før eller set hans have IRL?
    Hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har mødt Claus i hans have, her i sommers. Var så heldig at komme til åben have hos ham i juni. En helt fantastisk og spændende have.

      Slet
    2. Ja, samme her :-) vandt billet til august-haven. Det var en stor oplevelse at se og mærke stemningen i haven, selvom jeg hellere havde været der i Juni, da der vist var bedre vejr. Det har også betydning for indtrykket. Men det abstraherede jeg nu fint fra det meste af tiden....Jeg er så glad og føler mig meget priviligeret at have opdaget jer havemennesker her på nettet. Jeg bliver så inspireret og lærer rigtig meget. Også af dig og dine udsendelser.

      Slet
  8. Det var en rigtig velfortjent overraskelse du fik der Anette;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  9. Hej Anette.Dejlig overraskelse du fik dig,da CD duggede op.
    Og man kan se at i begge hyggede jer...................og dejlig buket han lavede af alle dine dejlige blomster.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet