Overnatning / Glamping

søndag den 10. marts 2019

Fødselsdag og nyklippet græs.

I fredags kunne jeg fejre endnu en fødselsdag ( nr. 53). Solen skinnede, der var en frisk vind fra vest, og Hr. Pedersen havde taget fri fra arbejde, så det var en dejlig dag. Der var lidt gæster forbi i løbet af dagen, om aftenen var vi i biografen og ude at spise. 


Den smukke buket er fra Hr. Pedersen.


Her i weekenden har jeg klippet græsset for første gang i år. Lidt tidligt, men det var blevet ret højt mange steder, så jeg synes det trængte. Sikke det pyntede, og duften, er en af de dufte jeg er allermest vild med.


Græsset har overvintret så fint, og er meget grønt. Jeg har revet alle plænerne af for grene og blade. Jeg måtte dog lige en tur rundt og samle grene op igen, for hvor var der mange der var faldet ned efter stormen.

Solen står stadig lavt, så skyggerne er lange. Nu kan det rigtigt mærkes at dagene er blevet længere.

I morgen tror jeg de første påskeliljer springer ud.


I går blev de sidste stauder klippet ned, dem i det nye staudebed, som vi lavede sidste forår. Jeg har plantet tulipanløg imellem, så dem glæder jeg mig til at se.


Om nogle få måneder ser der sådan ud i det nye staudebed. Jeg er så glad for og godt tilfreds med det bed.



Der er så meget at glæde sig til, når man har have.

Haveselskabet har nu offentliggjort alle de nominerede til Cph Garden award. Så nu kan du stemme HER på dine favoritter.

Jeg er så stolt og overvældet over at jeg er blevet nomineret i hele 2 kategorier, nemlig som årets grønne profil og Fru Pedersens have i årets haveoplevelse.

Cph Garden finder sted d. 20-23 juni 2019. Se og læs mere HER


7 kommentarer:

  1. Hej Anette.
    Tillykke med fødselsdagen i går og tak for endnu et dejligt forårsagtigt indlæg. Hvor er du nået langt i din have, og tænk at du har klippet græsset for første gang. Det var tidligt, men skyldes nok, at I har det lidt lunere vest på end her i Midtjylland.
    Her gik nedklipning og oprydning i bedene lidt i stå, da det våde vejr kom, så jeg er vist kun halvvejs. Jeg skal så også som du ud at samle grene op igen. Der er virkelig mange, og nogle af dem er temmelig store. Det er altid ærgerligt med blæst, når alt lige så godt ud, men sådan er det jo at have en have! Her ser det ud til at blive en dag med tørvejr og sol, og så kan forårsarbejdet fortsætte.
    Alt godt til dig i dit "nye" år.
    Venlig hilsen Bodil.

    SvarSlet
  2. Hjerteligt tillykke endnu en gang 🤗❤️
    Det var da en ualmindelig smuk buket du fik af hr. Pedersen.
    Det er tidligt at slå græs, men hvis det var nødvendigt er det jo sådan det er ;)
    Ja det er bare en af de bedste dufte der findes.
    Hvor er det flot du er nomineret i to kategorier, og det er så velfortjent. Håber og krydser for at du vinder.
    Rigtig smuk ny uge til jer.

    Knus
    Lone

    SvarSlet
  3. Gratulerer med dagen din som var. Så artig å se hvor langt det har kommet hos deg. Her har det kommet en ny snø- og kuldeperiode så krokusen ligger godt gjemt under snøen.

    SvarSlet
  4. Kære Anette
    Kæmpe stort TILLYKKE med fødselsdagen-og det lyder som en rigtig hyggelig dag. Og sikke en eventyrlig buket fra John:-)))))
    Jeres nye staudebed er bare lækker!
    Elsker også det nyslåede græs, du er altså heldig at det trængte så tidligt;-)
    Jeg har også været inde og stemme<3, og endnu en gang kæmpe stort TILLYKKE med nomineringerne , kan godt forstå du er overvældet, også selvom du har fortjent det!
    Ha den bedste nye uge
    Kærlig hilsen og solskinds-knus fra Anette

    SvarSlet
  5. Stort tillykke med både fødselsdagen og nomineringen, det er ret flot. Din forårshave ligeså - og buketten, ih du milde, hvor er den flot 😊

    SvarSlet
  6. Tillykke med fødselsdagen, sikke en fin buket 😀
    Dejligt med nyslået græs, det kunne vores også godt trænge til, men jeg tror ikke det går, den er meget våd.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. Ljuvlig bukett! Och grattis i efterskott :) Och såklart Grattis till nomineringarna. Röstat och klart.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet