Overnatning / Glamping

tirsdag den 26. februar 2019

Hvad sker der hos Fru Pedersen.

Der sker så mange ting. Foråret er allerede kommet. Jeg har været på kursus i at lave video. Jeg har passet en syg Flora. Besøgt havevenner. Shoppet hornvioler, været til foredrag og meget mere.



Det tidlige forår er en gave. Jeg nyder dagene er milde og lange. Jeg river af og klipper ned. Fuglebadene er blevet skrubbet og der er rent frisk vand i dem alle, 28 stk, fordelt rundt på de 2 tønder land.




I sidste uge satte jeg kartofler i et af højbedene, vandvid, vil nogen måske mene, men jeg tror det går, og vi får tidlige kartofler. Meldes der frost, må jeg jo bare dække dem med en dyne, eller vintermåtte.



Hvidløgene står med små friske spir.


Vi fik ællinger i starten af januar, de er vokset godt, og nyder livet i andegården.


Forårsblomsterne pibler op af jorden, og giver farve i haven.


Jeg synes aldrig græsset har været så grønt i februar før, ingen bare pletter. Den milde vinter har været godt for græsset. Det pynter i bedene af få klippet de visne staudetoppe ned og revet det værste væk af blade og grene.

 Der er de smukkeste spejlinger i spejlbassinet. Jeg nyder helt vildt at være igang i haven igen. Solen og det milde vejr, er virkelig en gave, når man ellers kunne have forventet sne og frost på denne tid. Nu er det snart første marts, den første forårsmåned. De første frø er købt, og jeg er så småt begyndt at plante hornvioler i krukker.


Elsker foråret.

PS. Hvis du synes der er lidt for stille her på bloggen, så kan du følge mig på Instagram, der er jeg lidt mere aktiv. Tryk HER


6 kommentarer:

  1. Ja, det er en pragtfuld tid! Og så tidligt at man næsten ikke tør tro det :-) Jeg er allerede godt i gang med at så frø fordi jeg har fået den (vanvittige) idé at dyrke masser af snitblomster. - Apropos vanvittige ideer, så synes jeg altså ikke det er spor skørt med dine kartofler. Jeg tror på at det nok skal gå :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Ja det er fantastisk tid og med det vejr så bliver man altså lykkelig. Nu vil jeg sige til Kim du har sat kartofler, vi snakkede om det i weekenden men blev enige om at vente, men nu er startskuddet lydt, tak for det:-))))
    Knus Anette

    SvarSlet
  3. Hurra!!! Der var noget på bloggen!
    Dine følgere er vist ikke i tvivl om, at der sker en masse hos dig. Dit indlæg bekræfter fuldt ud, at der er gang i dig og din have. Sidste gang du skrev, var du allerede begyndt at fjerne visne staudetoppe, og jeg skrev, at jeg ville vente lidt. Men med dette utrolige forårsvejr har jeg heller ikke kunnet vente længere.
    Spændende med dit kartoffelprojekt. Måske slår du både Samsø og Lolland!!Jeg håber ikke, at du helt stopper på bloggen, for jeg har stor glæde af dine indlæg. Men måske skulle jeg følge din opfordring og kigge lidt på Instagram en gang imellem.
    Nu vil jeg ønske dig endnu en dejlig forårsdag.
    Venlig hilsen Bodil.

    SvarSlet
  4. Det er bare den allerbedste tid. Jeg stor elsker det osse. Du får som sædvanligt udrettet en masse. Det lyder spændende med det kursus.
    Rigtig dejlig dag til John og dig.

    Knus og kram
    Lone

    SvarSlet
  5. Du er bare så flittig Anette.Det lyder spændende med det video kursus,så kommer der måske nogle flere klip på Youtube. Det bliver spændende at se dit nye staudebed hvor meget den ændre sig i år. Hygge herfra

    SvarSlet
  6. Hej Anette
    Er flittig instagram følger som @lindelystshaver, men nyder som andre også dine fine blog indlæg. Instagram er meget her og nu ,et øjeblik - hurtig respons. Dine indlæg her på bloggen er hyggelige, spændende, inspirerende, informative og ikke mindst nærværende.
    Samme indtryk som jeg fik da jeg besøgte din have i 2017. Den sommer så vi mange haver - store, små , overdådige, prisvindende men ingen steder følte vi os så velkommen som i din have :) Jeg håber at du også i fremtiden finder tid til bloggen.
    Med venlig hilsen
    Pia
    @lindelystshaver

    SvarSlet