Overnatning / Glamping

torsdag den 24. april 2014

Nyvaskede drivhuse.

I går da det mere eller mindre regnede det meste af dagen, benyttede jeg det fugtige vejr, til at få vasket begge mine drivhuse. Det er noget jeg lige skal tage mig lidt sammen til, for det tager lang tid, når de først skal tømmes. 


Tom og nyvasket. Nordgavlen i begge drivhuse er erstattet med træplader, det er for at stormsikre dem, og det virker rigtig godt.


Krukkeplanterne ude til en mild dusch, mens drivhusene blev vasket. 


 Jeg satte allerede i vinterferien i uge 7, min fuchiaer derud, sammen med pelargonier og lidt andet, der havde været til frostfri vinteropbevaring i stalden. Planterne har nydt den tidlige start, og flere står med knopper.


På søndag er der inspektion af fuschiaerne, for da kommer min mosters ven til konfirmationen, og det var ham jeg arvede alle fuchiaerne af. Så nu er de nusset og pillet, så de fremstår finest muligt :-)




Så er det hele sat ind igen. Spejlbassinnet skal snart have en ny plads i haven. Inden da skal det gøres grundigt rent og males sort indeni, for at opnå en bedre spejling.



7 kommentarer:

  1. Kære Anette. Det er et rigtig stort arbejde med så mange drivhuse, I har jo også det store omme ved stuehuset.
    Dine pelargonier og fuchiaer er rigtig fine allerede.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud. Det er et kæmpe arbejde at ordne drivhus - og så har du endda flere - det tog mig det meste af påskelørdag bare med det ene, vi har. Alting skal bæres ud, gøres rent og bæres ind igen - og man opdager nye muskler i kroppen, man ikke vidste, man havde, dagen efter, når alt er ømt :-) Hvert år lover jeg mig selv at rydde op i efteråret, og hvert år er der noget andet, der kommer i vejen for det, så....

    vh/Karen

    SvarSlet
  3. Ja, det tager tid at ordne drivhus, men det er skønt bagefter!

    SvarSlet
  4. Ja det er det værste ved drivhuse, de skal også gøres rene.

    SvarSlet
  5. Det er så dejligt når drivhusene er gjort rene, man bliver så glad og føler sig godt tilpas, også selv om man måske er lidt øm. Det er sjovt, for jeg kommer til at tænke på min barndom, fordi følelsen er den samme, dengang når vi fik rent sengetøj på, det havde en helt fantastisk duft, når man kom i seng om aftenen. Det kan godt være det er en mærkelig sammenligning, men følelsen er det samme, i dag efter tørretumbleren er der ikke denne følelse. Det ser godt ud Anette

    SvarSlet
  6. Uha ja men det er så dejligt når det er gjort! Har også et par vandspejlsflader, den ene et stort fladt kobberfad, og der er spejlingen heller ikke så fin, som i den sorte murbalje jeg har gravet ned(nu med åkande). God fornøjelse, og rigtig god fest på søndag:-)))

    SvarSlet
  7. Hvor er det fint med de små vinduer i nordgavlen. Og de ser fine og rene ud.. sikken en masse dejlige ting du kan dyrke med så mange drivhuse :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet