Overnatning / Glamping

lørdag den 5. april 2014

Dekoration i den gamle gruekedel.

Den gamle gruekedel på gårdspladsen, har fået skiftet jord og fået nye planter, samt et stativ af pilegrene. En kæmpe dekoration, som gør sig godt mellem portene til garagen. Jeg har brugt hornvioler, perlehyacinter, hyacinter, hø og betonæg. 
Pilegrenene gør at hele dekorationen får mere volumen, og ser ud af mere, plus den indrammer planterne og gør gruekedlen mere spændende at se på.




Betonæggene kan du se hvordan jeg har lavet HER




10 kommentarer:

  1. Hejsa - jeg har lige et spørgsmål vedr. betonæg...

    Jeg har møjsommeligt tømt og renset 35 æg ( over et par uger !! ) og skal i dag i gang med at støbe dem.
    Men er i tvivl om jeg skal komme olie i skallen først - eller jeg bare kan støbe i den tørre æggeskal...
    Har hen ad vejen vasket dem i vand og så har de stået og tørret...
    Kan se at de andre ting du støber i skal der olie i først.
    Håber du ser dette hurtigt og svarer - så jeg kan komme i gang.

    Fortsat god lørdag.. og tak for hjælpen og ideen...
    Jeg glæder mig til at komme i gang og se resultatet...-

    Mvh Gerd

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smører ikke æggeskallerne. Man smører som regel kun de forme der skal genbruges. Rigtig god fornøjelse.

      Slet
    2. HHhmmm - de blev ikke helt som planlagt - fik vist lavet betonen for tyk -
      Havde købt 3 kg hobbybeton, og brugte det hele, så jeg havde ikke mere at fylde op med, hvis det blev for tyndt...
      Meeen - de er OK for en førstegangs....
      Jeg spiser mig gennem flere æg, og så går jeg i gang igen..
      OBS.. det var da hårdt for armen at få fyldt æggeskallerne, det er ikke så nemt som jeg troede det var. Men på´en igen..
      God søndag - Mvh Gerd

      Slet
    3. Der sker ikke noget ved at betonen bliver tynd, jeg laver den med vilje tyndere til æg, for så går det bedre med at på det i skallerne. Men det tager lidt tid, tålmodighed er en dyd :-) Resterne at den tynde beton, bruger jeg til kager, eller andet der skal i en form, det tager bare længere tid om at tørre, men resultatet bliver fint. Der kommer færre luftbobler, når betonen er tynd. Du må i gang med at bage og servere æggekager :-)
      God fornøjelse og rigtig god dag.

      Slet
  2. Jeg har også lavet betonæg og fandt ud af på det hårde måde, at man skal punktere hinden inde i ægget - ellers får de en hulning i bunden, ligesom hårdkogte æg tit har.
    Flot gruekedel. Anette - jeg har nævnt dig i mit indlæg i dag :-) vh/Karen

    SvarSlet
  3. Wauw hvor er det smukt :)

    SvarSlet
  4. Hej Anette
    Det er så fint med der reder, du laver! Meget hyggelige!
    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
  5. What a nice wellcome you made!!!
    Love it!
    Sunny days
    Elisabeth

    SvarSlet
  6. Jeg kan rigtig godt lide, at du lader de hele, lange pilegrene stå med spidser på - superflot dekoration!

    SvarSlet