Overnatning / Glamping

mandag den 18. marts 2019

En uges regn, er lig med indeprojekter.

Siden tirsdag har det regnet dagligt her hos os, og ikke bare en lille smule, nej det har stået ned. Så nu er både have og marker gennemvandet. Jeg var ellers godt i gang i haven, men pyt. Når vejret er for kedeligt, kan jeg sagtens finde på noget at lave indendørs.

Har besøgt min haveven Lillian, som er begyndt at lege med ler. Jeg fik et par fine ting med hjem. En lille vase, og en lille skål i den yndigste lysegule farve. Har du lyst, kan du se mere om hvad Lillian laver HER Det er så berigende at besøge andre der er kreative, også selv om det hele ikke kun handler om have. Lillian er super dygtig til at indrette, så hendes værksted er så spændende at gå på opdagelse i. Jeg lærte Lillian at kende da jeg selv fik høns, hun er nemlig også vild med høns.

Alle mine 3 frysere er afrimet, gjort rene og der er sorteret, så nu er det igen til at finde det jeg skal bruge, og der er blevet plads til hjemmebagte muffins, som jeg skal have bagt et godt lager af, inden haven åbner til maj.


Mit lagerloft har fået en omgang oprydning og der er støvsuget, så nu er det overskueligt igen. Mit lagerloft er i 2 afdelinger, den ene med reoler, den bagerste med opbevaring af havemøbler og andre større effekter.


Pulterrummet har også fået den helt store tur, hvor der blev sorteret, og skabt orden i det kaos jeg havde fået skabt. Jeg var endda så dygtig at jeg fik sorteret noget fra til genbrugspladsen, noget jeg godt kan have svært ved. Men det der var hullet, og meget falmet, røg ud, og vores første havehynder, som var over 30 år gamle, og som vi ikke har brugt i mange år, røg også ud.


Tæpperne lagt pænt sammen og stablet, så er det nemmere at vælge, når de igen skal ud på havebænkene.


Jeg har også arbejdet ved PCen, jeg har fået indtastet i Kultunaut, hvornår haven er åben i denne sæson, belønningen var at bestille nogle blomsterfrø, hvilket jeg startede med :-) 
Hr. Pedersens regnskab er er bogført til dato. Sammen fik vi lavet markplan, der er jeg assistent, skriver, tegner, og får det sendt :-) 

Katten nyder det i mit overflødigshorn, som jeg har tømt for græskar, og så gik jeg lige at overvejede, hvad der så skulle i.

Nu starter en ny uge, solen skinner og vejrudsigten lover ingen regn, så er det havevejr igen. Jeg skal have plantet krukker til med hornvioler, gjort klar til årets første betonkursus, en arbejdsplads har bestilt et kursus til medarbejderne. Jeg har stadig lidt der skal luges, og der trænger også til at blive samlet grene op igen, efter stormen, fliserne skal fejes og jeg har lyst til at få pyntet lidt mere op rundtomkring.

Ønsker jer alle en dejlig ny uge med masser af solskin.



8 kommentarer:

  1. Den där underbara känslan som blir av att göra en rejäl röjning - härligt. Och jag är imponerad du städade rejält på många ställen.

    HA det gott! Carina

    SvarSlet
  2. Du er et jern, Anette! Du overkommer mere end 5 pensionister kunne gøre tilsammen!!Sikke en orden, du har på det hele! Du ville blive nomineret i kategorien "Orden og system i havegrejet", hvis en sådan orden fandtes!
    Jeg har faktisk været lidt i gang på samme måde med oprydning et par steder, dog i en anden målestok, for vejret har også budt på regn, regn og af atter regn her, men i dag skal vi ud. Det første vi skal er at samle grene op, og så skal der fortsættes i bedene med at fjerne visne stauder og rive af. Der er nok at gøre om foråret, men hvis bare vejret er fint, så er det jo dejligt at være ude i.
    God havedag til dig med alle dine gøremål.
    Hilsen Bodil.

    SvarSlet
  3. Du er godt nok et energibundt... ;-))))

    SvarSlet
  4. Du er godt nok aktiv.
    Bliver helt vildt når jeg ser al din plads.
    Både til opbevaring og fede tæpper.
    Det er godt du er helt i bund med de ting. Så du kan komme
    ud når vejret kalder.

    Skøn dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Ja jag behöver också röja lite :) Men vilken härlig bild på katten, underbar! Ha en skön lördag...
    Kram Titti

    SvarSlet
  6. nØjjj skønne tæpper du har og nuser mis osse, ja når det regner kan vi godt finde på ting at lave indendørs
    http://fastersurtehave.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Jeg slutter meg til de andres kommentarer.....hvilket arbeidsjern du er :D
    Ditt døgn må jo ha dobbelt med timer...og så mange flotte tepper du har.
    Riktig god helg til deg ... her er det snøvær som gjelder.
    Vh/Elisabeth Aasen

    SvarSlet
  8. Jeg lægger mig fladt ned af beundring. Du er et forbillede for system og oprydning i både det ene og det andet. Bare jeg ku' :-)

    SvarSlet