Overnatning / Glamping

torsdag den 7. marts 2019

Fontænegræs, elegant buketgrønt.

Jeg dyrker hvert år mange blomster til buketter. Sidste år forsøgte jeg mig med fontænegræs. Brugte det til fyld i buketter. Jeg har altid syntes at det godt kunne være lidt svært at finde egnet grønt i haven til buketter. Fontænegræsserne har rigtig god holdbarhed i vase, giver fylde og lethed i buketterne. Jeg bruger også gerne aspargestop, dildskærme og grønt fra stauderne.



En enkelt fontæne sammen med en frøkenhat.


Her er det georginer der får selskab af fontænegræsser.





Fontænegræs er fine i både små og store buketter. De fås også som snit hos blomsterhandlerne.


Jeg skal helt sikkert have fontænegræsser til snit igen i år, jeg har frøene klar. Jeg købte sidste år frø hos Susannes blomster cafe, desværre har hun allerede udsolgt for i år. Jeg forspirede dem i drivhuset og priklede dem direkte ud i et højbed.


Jeg er i gang med at planlægge og indkøbe frø til denne sæson. Det er en dejlig luksus at have masser af blomster til buketter. Især når de er i skærehaven, for der må jeg plukke dem alle, hvis jeg orker det :-) 


3 kommentarer:

  1. Græsser er så fine, jeg er ikke så god til at få lavet buketter, men når det sker bruger jeg også forskellige græsser. Fontænegræs er virkelig fin.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen :)
    Jeg er også meget glad for fontænegræs, i de senere år hvor der ikke er så meget vinter, har den sået sig selv, det må den gerne.
    Jeg plukker den også til buketter, og stiller dem under en lampe, de er fantastisk fine, når der kommer lys på dem, så ligner de rigtigt en fontæne.
    Kh og god dag
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Gräs är verkligen fint...tack för tipset!
    Kram från Titti

    SvarSlet