Overnatning / Glamping

onsdag den 13. marts 2019

Allé af ærteblomster igen.

Jeg elsker den berusende duft af ærteblomster, og sidste forår såede vi en hel allé.


På en af de første dage i maj, blev ærteblomstfrøene sået, efter de havde lagt i vand natten over.


 I slutningen af juli, var der masser af velduftende ærteblomster. følelsen når man gik igennem allén, og duftede, skal opleves, den var helt fantastisk.


 En overflod af blomster i de smukkeste farver.


Der blev til rigtig mange velduftende buketter.


Ærteblomst allén skal gentages igen i år.
Jeg såede en lille række med ærteblomster i sidste uge, så er der ikke helt så lang tid til duften kan nydes igen :-) 
Allén venter vi med at så, til resten af køkkenhaven sås til.

7 kommentarer:

  1. Din ærteblomstallé er en fantastisk idé, Anette! Jeg elsker den! Jeg har sået nogle lathyrus indendøre i februar, men det er jo lettere at så på friland ... De ærteblomster du har sået nu, er det på friland?
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det. Et år såede jeg i midten af januar, men fint resultat.

      Slet
    2. Tak! Jeg såede tidligt for et par år siden og syntes ikke der kom så meget ud af blomsterne, men jeg tror at de manglede gødning. Jeg vil prøve at så et par rækker en af dagene.

      Slet
  2. Jeg kan godt huske du er lidt forud med de ærteblomster hvert år.
    Kan man virkelig godt så dem nu?
    Det er så smuk en alle. Det tror jeg vi alle kunne drømme om. Men kræver jo også lidt plads.

    Skøn dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan man godt. Ærtefamilien spirer ved lave temperaturer og tåler en smule sen nattefrost.

      Slet
  3. Hvor ser det bare fint ud! Super kreativ måde at bruge et rionet på - eller armeringsnet :) Hvor mange meter har du brugt?
    Mvh.
    https://jmkiil.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har brugt hele net, mener de er 5m x 2,40m

      Slet