Overnatning / Glamping

torsdag den 18. januar 2018

Blå forårsdrømme.

En af de farver jeg længtes mest efter her om vinteren er den klare blå, den fra hyacinter, perlehyacinter, scilla og hornvioler. Det er ikke fordi jeg ikke længes efter alle de andre forårsfarver, men den blå kan altså noget sammen med himlens blå blå farve.

Stilleben og opstillinger hvor de blå farver indgår.




Mos og hø hører for mig til i forårets krukker og potter, ligesom reder og æg.


Når scillaerne farver bedene blå, så ved man at det er forår, men der går lige et par måneder endnu.





10 kommentarer:

  1. Åh, nu kom jeg godt nok til at længes efter perlehyacinter! Jeg er nok nødt til at købe nogen med hjem i morgen....

    SvarSlet
  2. Åhhhh kære Anette
    Nu kan jeg da slet ikke vente på det forår. Så skønne og smukke billeder. Elsker også den friske blå farve.
    Tak for smukt øjenguf

    Rigtig god weekend
    Kærlig hilsen Lone

    SvarSlet
  3. Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh som man længes når du viser os den smukke blå himmel.
    Selv om jeg er til hvid. Så stor elsker jeg de sarte blå perlehyacinter.

    Skøn weekend
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
  4. Jeg har også mest af de blå farver, for jeg synes, de trækker himlen ned til mig, men egentlig er jeg 'ellevildest' med den allerførste gule farve fra erantis, fordi jeg længes så forfærdeligt efter farve efter vinterens grå.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  5. Det billede med perlehyacinter og blå himmel er så smukt. Opløftende. Der går et par måneder endnu, men nu har vi allerede brugt tre uger af januar - det går hurtigt.
    Jeg har lagt nogle løg af lyserøde perlehyacinter i en potte. Dem bliver det spændende at se.
    Rigtig god weekend!
    Kh, Karen

    SvarSlet
  6. Dejlige forårs billeder 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. Super skønne billeder Anette,det er bare så dejligt at se på. Det bliver en skøn tid. Hygge herfra

    SvarSlet
  8. Vakre farger og herlige bilder. Bare å glede seg til våren. Ha en fin søndag. Hilsen fra Liv

    SvarSlet
  9. Der er nu noget helt specielt ved de blå/lilla farver - især om foråret. Hvert år lægger jeg flere og flere lilla og blå/hvid ('Prince Claus')- krokus da jeg slet ikke kan få nok at de blålige farver om foråret efter så mange måneder med brune, grålige, mørkeblå og hvide farver.

    SvarSlet