Overnatning / Glamping

tirsdag den 2. januar 2018

Årets første hverdag.

I dag har været årets første hverdag, og det var faktisk rigtig dejligt. Jeg kan godt lide hverdagene, hvilket er ret heldigt, da det er dem der er flest af. Jeg har brugt dagen på at rydde lidt op efter julen. Julepynten herinde kom ned i går, selv om det var helligdag. I dag kom pynten væk i festlokalet, grovkøkken og vindfang. De planter der havde prydet i julen, og gjort det godt, kom på komposten, da der ikke var megen pynt ved dem længere. 


Sidst på eftermiddagen kom jeg i gang med at tage lyskæder ned. Blev færdig på den gamle møddingsplads, så nu ligger kæderne fint i deres kasser og venter på november, hvor de skal op igen. Jeg fik også sat nogle lanterner på loftet, sammen med lidt havemøbler, som har været en del af julehaven. De vil have godt af at blive gennemtørre og få noget træbeskyttelse inden den nye havesæson.

Der er mange lyskæder endnu, så mon ikke der går nogle dage med det, for der er altid lige noget jeg ligeså godt kan tage med, når jeg nu er i området :-) 

Herligt med et helt nyt ubrugt haveår. Januar er også tid til nye planer og projekter, jeg kan mærke det bliver et godt år :-) For ideerne sprudler, og står i kø, der tænkes både små og store tanker.

7 kommentarer:

  1. Hverdagen er dejlig. Jeg kan allerbedst lide hverdagen :-) Og jeg holder også meget af januar som er begyndelsen på det nye år - og på et nyt haveår. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på i din have, Anette! Jeg kan huske at du på et tidspunkt skrev om at lave en rosenafdeling ... det lyder bare så fortryllende ...

    SvarSlet
  2. Ja skønt at få et helt nyt år at bruge af. Dejligt at få pakket julen ned så det er let at finde frem igen når den tid kommer. Nu skal vi bare lige have vinter, og så kommer det skønneste af alt foråret hvor alt igen springer ud. God havesæson til dig.

    SvarSlet
  3. Kære Anette
    Jeg er også glad for hverdagen. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på af nye tiltag.
    Rigtig god dag

    Kærlig hilsen
    Lone

    SvarSlet
  4. Du må have til flere dage i oprydning af lyskæder... Der var bare SÅ mange, og de gav skønt lys overalt i vinterhaven. Jeg glæder mig til at høre, hvilke ideer du nu har planer om :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hverdage er nu slet ikk' så ring' end'da... :o)

    SvarSlet
  6. Helle Aagaard's have på Sydfyn4. januar 2018 kl. 19.53

    Som Dan Turell udtrykte det " jeg holder af hverdagen..".og det gør jeg også og har det vist på samme mådesom dig Anette og I andre ��

    SvarSlet
  7. Beautiful spring bouquet!
    Have a nice weekend!

    Susanna

    SvarSlet