Overnatning / Glamping

torsdag den 19. oktober 2017

Kål til dekoration.

Har man ligesom jeg kål i lange baner, ja så mange at de ikke bliver spist, lige med det samme, kan de jo bruges til dekoration. Jeg har gravet nogle forskellige op og sat i potter. Jeg var faktisk spændt på om de kunne holde saftspændingen, for noget af jorden faldt af roden. Det er gået fint, og alle 3 slags står så fint.


Almindelig grønkål. Jorden i potterne har jeg dækket med mos. I gamle dage brugte man grønkål som juletræ i stuen.


Palmekålen er meget dekorativ, og har en fantastisk farve.


Egentlig var det kun den røde grønkål jeg havde tænkt skulle i potter, godt jeg kan tænke om igen.

De røde grønkål er blevet vildt store, der kom kun 6 planter, så de har haft god plads.


Selv om kålen kommer i potte, kan de jo stadig spises, når de ikke skal bruges til dekoration længere.

Grønkål og palmekål kommer jeg i grøntsagsjuicen. Grønkålen bruges også fintsnittet til salat. De røde grønkål har været fredet til julehaven, dem kan vi spise efter jul.

4 kommentarer:

  1. Dette var flotte dekorasjoner. Du er en kreativ dame!
    Palmekål er ukjent for meg - den synes jeg er den aller flotteste av de tre kål typene.
    Ha en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  2. Kære Anette.
    Hvor er det smukt med glas og kål sammen. Det er så fine billeder. Du er blevet rigtig god til at fotografere.
    Jeg glæder mig SÅ meget til at besøge dig og din julehave.
    Ønsker dig en skøn dag.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  3. Sikke en god ide! Jeg har haft palmekål i staudebedet, det kan være de skal flyttes i krukker!

    SvarSlet
  4. Hej. Jeg skal så palmekål i potter. Har tænkt på 15 liters potter. Men måske jeg skal op i 20 liter

    SvarSlet