Overnatning / Glamping

tirsdag den 8. september 2015

Krydderurtesalt.

Min krydderurte krukkehave, som jeg lavede i foråret, har virkelig givet mange krydderurter, til brug i køkkenet. Det helt store hit er foruden at bruge dem friske, at lave dem til krydderurtesalt.

Det er så nemt at lave og smager fantastisk godt. Jeg har indtil nu lavet 6 portioner, for hele familien er vilde med det salt.

Brug hvad du har af krydderurter + 1 pakke groft salt.
Krydderurter og salt kommes i foodprosessoren og kører til det er findelt.



Salt og krydderurter bredes ud på et par store fade, og står ved stuetemperatur, indtil det er knastørt, det tager nogle dage, og jeg rører lidt rundt i det, nogle gange i løbet af dagen.


Når det er tørt kommes det på glas, og er klar til brug :-)


Du kan se hvordan vi laver det i udsendelsen HER

1 kommentar:

  1. Kære Anette Hvilket godt tip, her er vi også vilde med salt, jeg køber speciel salt i dyre domme. Vi har en masse krydderurter så det skal jeg da prøve. Hvilken super ide. Tak for det. kh Tina

    SvarSlet