Overnatning / Glamping

torsdag den 31. juli 2014

En svær beslutning, og et nyt kapitel.

Efter mange og lange overvejelser har sagt mit faste job op. Et stort dilemma, fordi jeg elsker mit arbejde som handicaphjælper. I aften er det sidste vagt, så fra i morgen kan jeg kalde mig selvstændig erhvervsdrivende. 
Et nyt kapitel i mit liv. Mit nye liv er en drøm der går i opfyldelse, at leve af, at lave det, jeg elsker allermest og brænder for. 
At passe min have, have gæster og hygge om dem, afprøve nye kreative ideer, blogge, lave kurser og måske sove lidt mere, end jeg har gjort de sidste måneder :-)
Jeg siger dog ikke helt farvel til min anden mand, for jeg vil af og til komme og være vikar. Jeg kommer helt sikkert til at savne både ham og hans søde kone, alle de hyggelige stunder og ture, godmodige drillerier og gode grin. En dejlig familie, hvor jeg altid har følt mig meget velkommen og værdsat.


På den første dag i mit nye liv, vil jeg sove, lige til jeg vågner af mig selv, så ikke noget med at stille vækkeuret, når jeg går i seng kl. 01.30. 
Ellers skal dagen gå som vanligt, med at fodre dyr, lave morgenmad, vander, ordne/luge lidt i haven, gøre klar til haven åbner kl. 13. Hygge om havegæsterne. Lave aftensmad og så er det tid til lidt havearbejde igen. Indimellem laver jeg et blogindlæg, besvarer mails, passer telefonen, gør rent og laver flere kander kaffe, pynter flere fade med kager og så havesnakker jeg :-) Min mand holder ferie, så alle pauser nyder vi sammen. 

En drømmedejlig tilværelse med masser af indhold. 

30 kommentarer:

  1. Åh, det lyder dejligt, Anette! Til lykke med dit nye liv! Jeg arbejder selv mere og mere hjemmefra, og det ER dejligt. Og det er så godt ikke at have for travlt! (Og det lyder som om du har haft for travlt i et stykke tid ...). God fornøjelse med at sove lidt mere og skulle lidt mindre :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Rigtig hjertelig tillykke med din store beslutning og dit/jeres nye liv....
    Jeg er sikkert på at du og din mand godt kan få tiden til at gå alligevel....
    Ellers må du jo få et par gode ideer, som I kan "gøre noget ved ".. Det skulle vel ikke være så svært for dig !!!!!

    De bedste sommerhilsner
    Gerd

    SvarSlet
  3. Hej Anette

    Held og lykke med dit nye liv som selvstændig. Et stort spring har du valgt at tage. Fra at vide at du har en fast indtægt hver måneden til det nu mere usikre om der er løn på bogen.
    Jeg ved fra mit første besøg hvor meget du brænder for det du laver og det er et meget stort ønske om at stå på egne ben der nu får dig til at tage springet.
    Du er knald dygtig til dine ting og gør det rigtig godt.

    Endnu engang tillykke med at du tør tage springet. ( selvom det nok bliver lidt underlig at køre fra din anden mand i aften.)

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  4. Held og lykke med dit "nye liv" . jeg er sikker på at du bliver meget glad for det.

    SvarSlet
  5. Kære Anette.
    Hjertelig tillykke med at du nu er selvstændig. Jeg tror sagtens du kan få tiden til at gå og hænger det ikke sammen økonomisk, ja så må priserne op.
    Anette, hvad kom der ud af de æg Fru Gås lå på?
    Og hvad med de to små gæslinge, som vi så billeder af?
    Kærlig hilsen og god ferie til John og dig. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Der kom intet ud af de æg Fru Gås lagde på. De to små søde fyre som i så i sidste tv udsendelse, lagde ved siden af hinanden morgenen efter og var døde. Rigtig trist. Gæs er vist ikke de nemmeste at formere.
      Lige nu har jeg nogle hønseæg i rugemaskinen, der håber jeg på større held :-)
      Hils John. Sommerknus

      Slet
    2. Nej, gæs er meget sarte. Jeg kan huske, at min mor altid sagde, at de ikke kunne tåle at blive våde. Trak det op til regn, blev gæslingerne gennet ind.
      Kyllinger er mere robuste.

      Slet
  6. Så kom dagen endelig - og jeg kan godt forstå, at du bæver en anelse. Men det bliver spændende. Måske er det næste en bog`Eller? Og du skal bare sige til, hvis jeg kan hjælpe med et eller andet - lidt ekstra omtale og links og den slags. Jeg skulle også hilse fra Per og sige pøj pøj.

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med, at din drøm nu er virkelighed :-)
    Held og lykke med dit nye kapitel i dit liv :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke med dit nye liv! Det er modigt gjort i en tid hvor de fleste af os holder fast i de forholdsvis trygge rammer.

    SvarSlet
  9. Tillykke med den store beslutning og held og lykke med din nye tilværelse. Det lyder jo som lidt at en drøm for hvem kunne ikke tænke sig selv at kunne disponere over dagen og opgaverne og så endda som ens hobby. Jeg er sikker på at du vil trives fint med det :)

    Ulla

    SvarSlet
  10. Ih, hovr lyder det som et dejligt kapitel, du skal til at tage hul på - held og lykke med det :-)

    SvarSlet
  11. Hej Anette. Jeg ønsker dig held og lykke. Glæder mig til at følge dit nye liv. Kommer snart på besøg og ser din have. Mange hilsner

    SvarSlet
  12. Hej Anette.Sikke da en stor beslutning du har taget..................men er helt sikker på at du vil trives som selvstændig,Og med alle dine kreative evner er der masser af tage fat på.Held og lykke med din nye tilværelse
    Knus Jette.

    SvarSlet
  13. Handicaphjælper - ja selvfølgelig må du være perfekt til det, du vil helt sikkert blive savnet. Men hvor bliver det dejligt at komme hjem og gå og nusse og passe det hele, det vil du nyde i den grad.
    Tillykke med beslutningen og held og lykke.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  14. Det lyder som den helt rigtige beslutning, og jeg er sikker på, at du vil få et indholdsrigt og kreativt liv. Held og lykke med fremtiden. Kærlig hilsen Nina

    SvarSlet
  15. Fantastisk at drømmene går i opfyldelse - men det sker jo ikke af sig selv, der ligger jo masser af engagement, flid og dygtighed bag - held og lykke med din nye virkelighed!

    SvarSlet
  16. Kære Anette, du ønskes alt mulig held og lykke med din beslutning, er sikker på at det er det rigtige for dig og at du vil nyde det i fulde drag. Håber du sover godt i nat og rigtig længe i morgen, at du vågner op med en dejlig følelse i kroppen og masser af kreative ideer i baghånden eller i hvert fald med mulighed for yderligere udfoldelse, mange knus og tanker til dig, kh Margit

    SvarSlet
  17. hvor er det modigt og sejt gjort, alt det bedste til dig :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  18. Kære Anette. Jeg håber det bedste for dig. Din have er utroligt dejlig, og jeg er sikker på, at mange også fremover vil finde vej til den. Mvh. Helle

    SvarSlet
  19. Ønsker dig alt muligt held og lykke i din nye tilværelse.
    KH Susanne

    SvarSlet
  20. Hej Anette!
    Hvor lyder det spændende og som en helt fantastisk god ide og beslutning, at leve af det du elsker aller mest, det kan kun gå godt, skønt modigt og godt gået, alt det bedste til dig
    Glæder mig til fortsat at følge med.
    Kram

    SvarSlet
  21. Hej Anette Tillykke med dit "nye" job. Hvor må det være vidunderligt for dig! Jeg håber du rigtig har fået sovet længe og nyder denne start på din nye tilværelse.

    SvarSlet
  22. Det bliver bare dejligt for dig med mere tid. Jeg viste ikke du havde job ved siden af og havde heller ikke gættet det, da jeg synes du overkommer helt utroligt meget! Men sådan er det jo når man har en passion og har masser af energi :) Stort tillylke med dit nye liv :-)

    SvarSlet
  23. Så dejligt for dig. Tillykke med det. Dejligt når en drøm bliver til virkelighed. Er det ikke det vi i virkeligheden alle gerne vil. Du er bare så modig at du også tager springet og gør det til virkelighed. Ønsker dig det bedste med dit nye liv. Klem Lonni

    SvarSlet
  24. Kære Anette! du er en brav kvinde med gods i. Din beslutning om at blive selvstændig har nok ligget og ulmet i dig og dine nærmeste i nogen tid, så det er sikkert en befrielse for jer at realisere drømmen.
    Og det bliver helt sikkert dejligt for jer at koncentrere jer om den skønne have I har, der kommer sikkert til at ske ting og sager!
    Men allerbedst for dig er nu, at du kan få din sjæl med i jeres nye tilværelse.
    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  25. Held og lykke til dig - altid dejligt at lave noget man brænder for.....

    SvarSlet
  26. Kære Anette, der er jo næsten som de mennesker man kunne følge( på TV3 for år tilbage) der sagde deres job op i England og flyttede til Frankrig for at drive et B´n´B, eller lign.Du bliver bare hjemme. Du udlever vist en drøm, som vi måske er mange der i et kort glimt tænker hmm måske...Tillykke må du få alt mulig succes.
    Henrik

    SvarSlet
  27. Kære alle. 1000 tak for alle jeres dejlige lykønskninger. De varmer helt utroligt.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  28. Tillykke med dit nye liv og rigtig meget held og lykke.
    Du ved jo hvad du går ind til, jeg forstår godt at du nu går ned på 100%:-) Det må være svært at stoppe som handicaphjælper for man knytter nok nogle særlige bånd?

    SvarSlet