Overnatning / Glamping

onsdag den 16. august 2017

Blå augusthimmel i køkkenhaven.

Her har vi indimellem nogle fantastiske smukke augustdage, lige som augustdage skal være. August er den frodigste måned i køkkenhaven, der kan nu for alvor høstens. Både grøntsager og blomster.

Solsikkerne mod en meget smuk blå himmel.


Kig ned gennem køkkenhaven.


I de 2 første rækker er kartoffeltoppene klippet af, 3 række er med persille, 4 række er grønkål, derefter flere rækker med solsikker.


Palmekål, røde grønkål og bladbeder.


Persillerod, løg, gulerødder og porrer. Resten af grøntsagerne vokser i højbedene. Der er masser af sunde vitaminer og gode fibre i den køkkenhave. Nok til både salater, grønne juicer, panden, ovnen og fryseren.


Spuash er der i rigelige mængder, så en del ryger i dagens juice.



Georginbedet er eksploderet i frodighed og farver.


Er så glad for min køkkenhave :-) 


12 kommentarer:

  1. Gud hvor er der bare smukt lige meget hvor øjet kigger hen.
    Forstår godt din glæde over den frodighed.

    Smuk dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  2. Ja det kan jeg da godt forstå. Hvor er det frodigt og flot 😃

    SvarSlet
  3. Din køkkenhave er - udover at være fuld af god mad - meget smuk! Den er, ligesom resten af din have, en stor inspirationskilde for mig :-)

    SvarSlet
  4. Så vackert...solrosor och kål! Blir så glad av dina vackra bilder :)
    Ha en fortsatt härlig vecka.
    Kram Titti

    SvarSlet
  5. Hvor ser der skønt ud hos dig lige nu:-)

    SvarSlet
  6. Hej Anette.Hold ad helt op en flot og frodig køkkenhave.Kan i virkelig få spist alt det med kun to mennesker.
    Det ser bare så fint og sundt ud det hele.
    Hae lige et spørgsmål ang. mine pyntegræskar.Nogle af bladene ser ud til at der er lidt svamp på.Har det nogen betydning.Første år jeg har dem.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange er vi jo mange til bords, og børnene kan få lidt og det vi ikke spiser hjælper hønsene med :-)
      Jeg tror dine pyntegræskar har fået meldug af den megen regn. Jeg synes ikke det plejer at påvirke frugterne. Glæder mig til at se dine græskar på din blog. Husk de må først plukkes når skallen er hård. Klip den af med så meget stilk som muligt, det forlænger holdbarheden :-)

      Slet
  7. En tanker løber igennem mit hoved,hold dog op et kæmpe arbejde der ligge forud for den overflod du viser i dine skønne billeder fra køkkenhaven. Jeg har den største respekt for det du formår med hus og have. Det hele ser indbydende ud og dine solsikker lyser dejlig op og lader tankerne flyve hen til sensommer dekorationer. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag til dig og John.

    SvarSlet
  8. Hej Anette. Hvor er din køkkenhave flot og sikken et arbejde du har lagt i den! Det er imponerende. Du kan rigtig høste i overflod, tak for tippet om squash i juice - det vil jeg også gerne prøve. Jeg har også en juicepresser, men den har været noget gemt væk.

    SvarSlet
  9. These sunflowers are so sunny and the Dahlias are almost growing as high as the sunflowers. Love all those delicious vegetables, they even look beautiful on the pictures.

    SvarSlet
  10. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag til dig og John.


    หนังตลก

    SvarSlet
  11. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังสยองขวัญ

    SvarSlet