Overnatning / Glamping

fredag den 23. juni 2017

Besøg på Cph Garden.

I onsdags da Cph Garden åbnede besøgte vi den. En kæmpe oplevelse for alle sanser. Der var simpelthen alt hvad havehjertet begærer, smukt og stilfuldt. Der var så meget inspiration at hente, god stemning og smukt vejr. Her var tale om rendyrket haveglæde.

Der var showhaverne som jeg havde glædet mig meget til at se, og de levede bestemt op til forventningerne. Min absolutte yndlingsshowhave var Dorthe Kvists Vild og vidunderlig urban oase, og det skal jeg lige love for den var. Ganske enkelt aldeles vidunderlig, der var tænkt på alle detaljer, overraskelser for øjet og et sted jeg havde lyst at slå mig ned.




En detalje jeg var helt vild med var planterne på taget og de 2 bistader.


Jeg må på jagt efter store sprossede vinduer, for sådan et smukt lille havehus med planter på taget er da kanske enkelt helt uimodståeligt. Er sikker på jeg godt kan finde et sted til sådan et lille havehus her i haven.


Selv om havehuset var lille, var der plads til en behagelig stol derinde.


Plantesammensætningen var vild, frodig og smuk.


Mødet med havevenner og bloggere var en stor glæde.



 Cph Garden award 2017, hvori jeg var nomineret til årets haveblogger, var et festligt indslag. Årets haveblogger blev Maria fra Livsnyderhaven. Stort tillykke til Maria.
I kategorien årets haveprofil og årets havebog, vandt Tante Grøn begge titler, stort tillykke til Jytte. Jytte var der desværre ikke, så Jeppe fra Haven i Hune modtog priserne og bragte dem hjem til Tante Grøn.


Der var så mange spændende ideer, så der kommer et indlæg mere.


Kæmpe insekthotel, virkelig flot lavet.


Har du lyst til selv at opleve Cph Garden er udstillingen åben til og med på søndag, og et besøg kan varmt anbefales. Se programmet HER

12 kommentarer:

  1. Kære Anette
    En rigtig dejlig oplevelse du har haft der. Det må jeg sætte på ønskeseddelen til næste år.
    Du skal helt klart nok finde en plads til sådan et sødt bette hus ;)
    Bliver altså nødt til at komplimentere dig for dit skønne farverige tøj. Man bliver så glad af det.
    Og tillykke til Marie og Jytte.
    Ønsker dig en dejlig weekend

    Knus Lone

    SvarSlet
  2. ja det lille havehus var bare bedårende - og det ville da stå så fint i din skovhave, du må hverve din mand, han er altid så dygtig til den slags.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Spændende billeder Anette.Jeg har set en del af den engelse serie LOVE your garden med Allan Titchmarsh og genkender flere idér fra hans programmer.Blandt andet havehuset med planter på og den store haveseng. Flot ser der det ud og jeg glæder mig til at se hvad du får ud af den inspiration du har fået. Hygge og en god havedag til dig.

    SvarSlet
  5. Låter som en underbar upplevelse och något att planera för nästa år. Insektshotellbilden sparade jag för inspiration :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
  6. Det var endnu engang hyggeligt at være sammen med dig - og John - dejligt, at der er den slags begivenheder, hvor vi allesammen render sammen :-) Jeg kan heller ikke nøjes med et indlæg om CPH Garden - det bliver til hele tre :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet
  7. Så dejlige billeder, og det hus har jeg set så mange gange, og blev små forelsket i det. Spændende hvor du placere dit, du har jo stadig masser af gode steder;-)))
    Ikke for det jeg kunne nu også sagtens finde et godt sted her, men her er projekter der skal afsluttes først. Det er dejligt at drømme.
    1000 tak for en skøn tur med dig på CPH.
    Kærlige hilsner og knus og god god weekend fra Anette

    SvarSlet
  8. Helle Aagaard, Sydfyn23. juni 2017 kl. 16.14

    Nøøj hvor har du oplevet en masse skønne ting der gik i havehjertet. Desværre kommer vi ikke forbi, men tak for alle de skønne havebilleder og nu skal der bare ses TV2 Fri fjernsyn i morgen da. God sankt Hans og gem nu kostene langt væk ...... for ingen have uden fru Pedersen . knus

    SvarSlet
  9. Hej Anette. Mange tak fordi du viser de fine billeder. Jeg kan godt se hvor flot Dorthe Kvists have er og havehuset er helt vildt hyggeligt. Sikken en masse inspiration du har fået. Jeg synes også du skal få lavet sådan et. Du har jo god plads:) Jeg kommer desværre heller ikke derover men håber meget på, de gentager succesen.

    SvarSlet
  10. Åh så kul att se! Härliga bilder från CPH Garden också, skulle gärna vilja besöka den någongång...
    Sommarkram från Titti

    SvarSlet
  11. Hej Anette.
    Ja tak for sidst, selvom vi jo ikke rigtig fik hilst på hinanden.
    Jeg blev også mest vild med Dorte Kvist's have, og ikke mindst med det lille tehus. Jeg går også og tænker på, hvor jeg ville kunne placere sådan et. Her er udfordringen dog noget større, da jeg jo kun har en meget lille have. I din have tænker jeg da du har mange mulige steder til sådan et lille hus.
    Jeg synes for øvrigt det var flot, at du var nomineret, så tillykke med det, selvom du ikke vandt i denne omgang.
    Vh.
    Malene

    SvarSlet
  12. Hvor er det skønt at se alle billederne fra CPH. Jeg havde desværre ikke selv mulighed for at komme forbi i år, så jeg suger alle jeres oplevelser og skønne billeder til mig istedet ;0)

    SvarSlet