Overnatning / Glamping

tirsdag den 25. oktober 2016

Kig med ind i drivhuset, til jul i naturens tegn.

Nuancer af grønt og gråt er farvetemaet i drivhuset, 2 farver der klæder hinanden godt, efter min mening. Sat sammen med andre naturfarver, giver det en fin og diskret stemning af jul.

Kohorn og betonjulekugler, hyacinter i knop og levende lys i lanternerne. Grenen er fra korkelm.


Drivhuset bruges til pauser med noget varmt at drikke.


Bordet er dækket med grønt og lys. Hvide hyacinter og ellwoodii snowwhite. Julerosen i baggrunden er en Heleborus Winterbells


 De små fine farvede glas til fyrfadslys, er fundet hos Søstrene Grene.


Overflødigshornet er fyldt med egne Belle de boskoop æbler .


 Gråt og grønt. Det er sådan der ser ud i drivhuset i år. De gråløvede sommerplanter, er flyttet ind i drivhuset, så holder de fint indtil det bliver rigtig kold vinter.


9 kommentarer:

  1. Det ser fint og hyggeligt ud! Det er lidt julet, men ikke mere end at det er passende her i oktober :-)
    Jeg går for tiden rundt og kikker på vores udbygninger og er meget inspireret af dig: Jeg får alle mulige ideer til hvad de kan bruges til. Tak for løbende inspiration!
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Hej Anette. Ja hvem der havde en korkelm ,for de gange du har brugt grene fre den,er det bare så rustik og smukt.Det ser rigtig hyggeligt ud at du har serveret,er det granatøble? Tak for oplysningen om de smukke glas stager,de er meget smukke med lys i. Jeg er vild med din farvesammensætning,den grågrønne er så stilfuld. Overflødighedshornet er som skabt til at præsenterer frugt,det hele er som altid indbydende. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er granatæbler der ligger i tallerkerne, de er så dekorative.
      Jeg gemmer mine korkelmgrene, de har indtil nu holdt i et par sæsoner, og kan nok klare et par mere. Jeg gemmer dem på loftet når de ikke er i brug.

      Slet
  3. Kære Anette.
    Ja det er flotte farver, som jeg også holder af og hvis man vil mere farve, kan der lægges lidt til og så forandrer det sig. Men ude har jeg også bedst med diskrete farver i naturens egne farver.
    Dejligt at kunne nyde et smukt syn når der lige skal tankes lidt varmt op, så kan man ofte lidt mere igen.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Jamen da! Du får hygget igennem. Det minder mig om jeg hellere må igang i mit orangeri....

    Hilsen Maria

    SvarSlet
  5. Så vakkert og så inspirerende!!! Fikk lyst å kle på meg regndress og gå ut i vårt uterom. Herlig!!

    SvarSlet
  6. Hej. Det er bare flot. Du er altså så kreativ og meget inspirerende.

    SvarSlet
  7. ...men altså hvor er du bare godt... det oser af hygge og mega overskud ..
    SKØNT, siger det bare
    Ha en skøn aften
    Annette

    SvarSlet