Overnatning / Glamping

lørdag den 25. april 2015

Blåt er godt.

De små perlehyacinter i vinduerne i potte og soveskur, er nu fuldt udsprungne, det betyder at deres skønhed snart aftager og de skal plantes ud i et læhegn, hvor de kan visne ned i fred, og samle kræfter til næste forår. Men så skal der jo noget andet i de små potter i vinduerne, og hvad mon det skal være i år, ja det funderer jeg lidt over :-) Jeg har tidlige haft husløg, hvilket er nemme og taknemmelige planter at have i små potter. De skal helst ikke være alt for vandingskrævende, så risikoen for udtørring er for stor. Selv om jeg vander dagligt, kan livet godt være hårdt i så lille en potte i varmt vejr. Er der nogen der har gode ideer, til små planter, som vil være velegnene i de små vinduer.



Den fine stolpetop jeg købte i vinters, har nu fået en fin patina, og den pæl den skal monteres på er malet og gravet ned, så nu kan den snart komme på plads :-) Du kan se indlægget om stoppetoppen HER


12 kommentarer:

  1. Det er så svært med de små potter. De ser så søde ud, men de er bedst til løgplanter og til sukkulenter. Alt andet dør alt for let i dem. Jeg følger lige med her, hvis der nu skulle komme en god ide til mine tørketruede småpotter :-) God weekend til jer.
    kh, Karen

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Ja !!! det kan være svært at finde på planter der kan tåle noget varme............og ikke skal vandes hele tiden.
    Jeg har små bellis og campanula i mine små potter der hænger på hegnet.
    Men de skal jo også have vand når det er rigtig varmt.
    Håber du finder en god blomst.Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Anette. Måske kan små lavendel-planter bruges. De holder af solskin og tåler at tørre ud, uden at tage skade. Jeg købte en lyserød lavendel i Tyskland, en ganske lille plante, som jeg glæder mig til at se blomstre.
    Knus Ingeborg Lillelund

    SvarSlet
  4. Hei
    Så fint du har pyntet med perleblomster.

    Vivi

    SvarSlet
  5. Ja perlehyacinterne er uundværlige .... Jeg har sat dem langs vores allé træer...
    Og stoletoppen - den er smuk..

    SvarSlet
  6. Kære Anette.
    Hvor er det smukt med zink og blå perlehyacinter. Måske kan de afløses af små pelargonier eller Lewisia, som er god i stengærde og andre tørre steder.
    Rigtig god søndag til dig og John.
    Kærlige tanker fra John og Eliane

    SvarSlet
  7. Pletter i luften og Hjerteranke , tåler både litt tørke og liten plass. Ikke blomster på de men vakkert med grønt også. Vet ikke de danske navn ...... Men håper de forstår hvilke jeg mener :-D varm klem fra Marianne Amunsen som elsker å følge deg og din blogg !!!!:-D

    SvarSlet
  8. måske en tørketålende græs, hvordan er det nu med engelsk græs, er den mon tørketålende? Lavendel er nu også en god ide, de er til salg i min lokale Brugs i en passende lille størrelse... Glæder mig til at se hvad du finder på!
    Lene

    SvarSlet
  9. Hjerteranker - se DET var en god ide. Jeg sidder lige her og kigger på en hjerteranke, der har oceaner af løgknolde. Den bliver splittet til mange nye inden længe :-)

    SvarSlet
  10. Hej Anette.
    Er de små blå perlehyacinter det samme som dem man kalder blå perleblomster?
    Mvh. Gitte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg faktisk ikke, men måske kalder man dem det nogle steder :-)

      Slet