Overnatning / Glamping

lørdag den 31. august 2013

Pyntning til Thise mejeris 25 års jubilæum.

Græskar og havreneg fra et af ta selv bordene.

Surbær i mælkejunger, samt havreneg på scenen.

Super lækker mad til receptionen fra Smag & Sans  Kultur og Forsamlingshus i Vemb.

Mit nye flueskab, med bær, druer og syltetøj bag lågen.

Kurve med æbler og rønnebær.

Liggende dekoration på de smårunde borde.

Thise Mejeris egne lækre oste.

Kig gennem teltet inden receptionen.

I går var jeg tidligt oppe, jeg skulle nemlig pynte festteltet til det økologiske Thise Mejeri, der fejrede mejeriets 25 års jubilæum. Der var stor reception kl. 11. Til aften var der middag, så der var de små runde borde skiftet ud med lange borde.
Jeg havde forberedt pynten hjemmefra, taget ældste datter og barnebarn med, til at hjælpe mig. Bil og trailer var pakket torsdag aften, så vi var klar til at køre hjemmefra 6.30. Kl 8 ankom vi til Thise forsamlingshus, hvor jubilæet skulle fejres i et stort telt.
Vi fik hurtigt tømt bil og trailer, og så startede det sjove, med at få pyntet teltet op. Lange borde langs teltets sider, skulle pyntes, hvor alt den lækre mad, skulle stå, sammen med drikkevarer. Temaet for pynten var høst, hvilket jo er højaktuelt lige nu.
Til aftenmiddagen blev de lange borde pyntet, og et stort ta selv bord fik også pynt. Det var det samme pynt om aftenen, bare rokeret lidt rundt, og så var borddekorationerne større.

Så var der pyntet op til middagen om aftenen.

Toilet og gang inde i forsamlingshuset havde fået festpynt i form af buketter.

Imellem de 2 pyntninger, var vi på udflugt til Års, hvilket indebar en lille hyggelig sejltur med færge. I Års fik vi frokost og besøgte Kri-Stense. Kri-Stense er en rigtig dejlig butik med masser af spændende ting og sager. Der blev shoppet lidt til haven, og prinsessen fik en lille hæklet kanin-rangle-bamse fra Maileg.
Da turen gik hjemad efter pyntningen til middagen om aftenen, var vi på besøg i Tingfinderiet, endnu en rigtig spændende butik, med alt i fine antikke og retro ting og sager. Her fandt jeg en fin gammel kælk med ryglæn, som kom med hjem til julehaven. Prinsessen har prøvesiddet den, og den passede fint :-)
En rigtig dejlig dag, sammen med ældste datter og barnebarn, vi nyder at lave sådan noget sammen. Mine børn har været med til næsten alt, siden de var små, så det er prinsessen selvfølgelig også, så hun skal nok få lært noget, om alt det spændende hendes familie laver :-)

I morgen kommer et indlæg om pynten fra indgangspartiet.

1. Hej Anette
    Dejlig opgave du der har fået - det er da lige dig, og det ses jo også tydeligt af det du har fået kreeret !
    God dag.
    Mange hilsner
    Anita

2. Det ser superflot ud, sikken nogen buketter du har lavet, hvor er de flotte.
    Knus Lisbeth

3. Hvor ser det hyggeligt og høstagtigt ud, med kurve, gyldne og røde farver. -Og overdådigt!
    Hilsen
    JetteMajken

4. Hvor er det flot! Og hvor må det have været sjovt at lave! Var al pynten fra egen have eller havde du suppleret?

1. Pynten var mest fra haven af og lidt fra læhegn og mark. Græskarrene havde jeg købt, da mine egne ikke er store nok endnu. Der er en dame i Vemb der selv avler dem, og hun har rigtig mange og forskellige. Så der havde jeg været forbi.
      Det var rigtig sjovt at lave oppyntningen, noget jeg er helt vild med. Jeg har i mange år pyntet til vores lokale høstfest i forsamlingshuset, samt diverse fester i familien.

5. Det ser megaflot ud og hyggeligt :-) Og skønne buketter :-)

6. Hvor er de opstillinger dog flotte, det same er buketterne. Især kan jeg godt lide kurvene med rønnebærerne, fik du ikke megen ros, Anette?
    Kærlig hilsen
    Hanne.

1. Jo Hanne, de var vældig godt tilfreds. Kurvene med rønnebær er nemme at gøre efter, man kan putte noget fyld i kurven først, så man ikke behøver helt så mange rønnebær :-)

2. Det vil jeg huske, jeg gør det sammetil jul, hvis jeg kommer glaskugler I en dåse f.eks.

7. Sikke en skøn opgave at få - hvor er det blevet fint. Nu glæder jeg mig endnu mere til jeg skal pynte og dekorere til min fars fødselsdag i næste uge ( havefest med telt ) - måske jeg napper en enkelt ide eller to ;0)
    Rigtig god søndag

8. min datters kæreste arbejder på mejeriet og de var begge med til festen, så nu kan jeg få en insidermelding når de dukker op her senere i dag, men jeg er sikker på at de også har bemærket hvor flot det var, kommer du i forundringens have i dag ?

9. Ja det bliver spændende at høre om det var lige så fint i virkeligheden, eller om de lagde mærke til at der var pyntet op :-)
    Jeg kommer desværre ikke i forurindringens have, da jeg har åbent herhjemme i min egen have. Det ville ellers have været spændende.