Overnatning / Glamping

mandag den 5. august 2013

Årets første gladiolus, og snydt igen.




Så er den første gladiolus sprunget ud. På pakken stod der Kings Lynn, men den ligner nu ikke helt den på billedet, men farverne passer. Ganske flot er den nu alligevel.
I den hvide have er jeg rigtig blevet snydt igen, plantede i efteråret 2 hvide clematis, de voksede fint her i foråret, fik mange knopper og jeg glædede mig, nu blomstrer de, men i lilla. 
Køber for eftertiden kun clematis i blomst.
Hvorfor bliver jeg mon snydt med farverne den ene gang efter den anden :-)

6 kommentarer:

  1. Jeg synes det sker tit, at man får en forkert farve. Hvor har du købt den? Jeg ville klage, hvis det altså ikke er i Netto eller et andet lavprisvarehus.
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt se at hvis den skal stå i den hvide have så er farven forkert. Men flot er den nu alligevel.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  3. Din hvide have fra i går, er fantastisk!
    Ja, det sker tit at man får en anden farve end den på posen/potten. Jeg købte 3 nye pompon dahlia i en skøn rosa farve i foråret. Nu blomstre de med store hoveder og orange :-( De var købt på en planteskole. Måske er de farveblinde, dem der pakker :-)
    Sommerhilsen Susanne

    SvarSlet
  4. hi hi ja det har vi vist prøvet alle sammen, men det er nok også nemt at få blandet dem lidt hos producenten - og på løg og knolde kan man jo ikke se nogen farve..... mon ikke du finder et andet sted til dem, for søde er de da.

    SvarSlet
  5. Sikke en flot clematis, men jeg kan godt se at den ikke er så god i dit hvide bed. Jeg synes desværre tit det sker. Måske skulle man kun købe når man kan se blomsten, men det er jo lidt svært med løg.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  6. jeg har det på samme måde i år. jeg er næsten ved at falde på halen når noget af det jeg satte i foråret faktisk er det der var på pakken.
    det er en sammensværgelse.
    når det er sagt, så syntes jeg clematisen er smuk, den ligner lidt min the vagabond.
    KH
    Marianne

    SvarSlet