Overnatning / Glamping

onsdag den 6. november 2019

Fru Pedersens småkager, nu med logo.

Et gammelt ønske om et kagestempel, med mit logo, er nu gået i opfyldelse. Nogen gange går der flere år fra ide til virkelighed.



Jeg har simpelthen ikke kunne finde frem til et firma der lavede sådan noget. Det gjorde dette firma så heller ikke, men tænkte at deres træstempler til keramikkere også måtte kunne bruges til at stemple kager med.


Face Book og Instagram er fantastiske til at inspirere. Og det var netop på Face Book at en af mine havevenner, viste et stempel han havde fået lavet til at stemple sin keramik med.

Jeg skrev til Stempelmageren Jonas, som har firmaet Ellegårdsspam om han kunne lave et stempel til mig med mit logo. Det kunne han og sendte et prøvetryk til mig. Stemplet er i finer og laserskåret. Der var super hurtig ekspedition og levering.

Jeg fik hurtigt lavet en dej, så stemplet kunne blive afprøvet.


Opskriften på Fru Pedersens småkager (specier)
500g smør
500g økologisk rørsukker
2 æggeblommer
750g mel

Alt hældes i røremaskinen og æltes grundigt.
Bages ved 190 grader i ca. 8 min.


Stemplet virkede perfekt, lige som jeg havde tænkt. Jeg stak kagerne ud med en udstikker i 6 cm i diameter og trykkede med stemplet indeni. Jeg skulle lige øve mig lidt i at trykke jævnt med stemplet. Småkagerne er ret store og lidt tykke i det, og vildt gode.



Glasset blev hurtigt fyldt, og resten kom i en dåse.


Åh ja og mit stempel kan jo så også bruges til at stemple keramik med. Har fået en invitation fra en keramiker jeg kender, om at komme og lege med mit stempel en dag. Så det skal jeg helt sikkert.

8 kommentarer:

  1. Jamen altså :) Hvor er det fint - jeg får straks lyst til at bage småkager.

    SvarSlet
  2. Det er et fantastisk stempel.
    Jeg har været i kontakt med Jonas.
    Jeg har også længe ønsket et.
    Men det er ikke til kager men julekort :))))))
    Men det kan jo bruges til alt.

    Klem og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Flotte kager - sikke en god idé. Passer perfekt til dig og alle dine havegæster.
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  4. Fin ide :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  5. webgirls With regards to fighting candida albicans, patients frequently have their work reduce for these people. The reason being yeast infections can readily become constant and continuous. With that in mind, in this post, we are going to provide a wide range of some of the finest confirmed candida albicans treatment and avoidance suggestions around.

    SvarSlet
  6. https://gamebegin.xyz You are able to exercise alone. A pitching equipment allows you to establish the pace of your soccer ball. By packing many baseballs into the device, you are able to training hitting without needing a pitcher. This electronic unit is good for those who wish to process baseball by yourself. Pitching equipment may be found at the community wearing merchandise retail store.

    SvarSlet
  7. https://gameeffect.xyz Many people have adored this game of baseball for a long time. You will find enthusiasts worldwide, from dedicated tiny-leaguers to expire-hard spectators. This information has tips to confirm how pleasant baseball happens to be.

    SvarSlet
  8. https://gamezoom.xyz Finding a exercise routine companion can significantly enhance your muscle-creating final results. Your lover can be quite a beneficial supply of enthusiasm for sticking with your exercise routine program, and forcing you to improve your attempts as you workout. Developing a dependable spouse to determine with will also help keep you safe as you will possess a spotter.

    SvarSlet