Overnatning / Glamping

torsdag den 4. juli 2019

Udekøkken.

Et andet stor ønske, som er gået i opfyldelse i forbindelse med udvidelsen af vores overdækkede terrasse, er et udekøkken.




Væggen hvor udekøkkenet kunne være. John har forberedt afløb, da vi lagde fliser under tilbygningen.


Starten på udekøkkenet opstod da jeg fik en stålbordplade af en veninde der skulle flytte. I mit hoved ville jeg gerne have plads til mit gamle rullebord, som er nemt at køre ud ved siden af den store grill, når den er i brug. Men den passede bare slet ikke ind, det så helt forkert ud. Så nu står den inde sammen med den store webergrill, og kan køres ud ved behov.

Prøveopstilling.

Understellet til udekøkkenet er bygget af gamle murertreller. Stålbordpladen var ikke helt lang nok, så John har forlænget den med en murertrelle, som fik bygget lidt på siderne, så den fik samme bredde som bordpladen.

En løsning som er tilpas rustik.


En lille trådreol til lidt af hvert. Krydderurter bag kanden med blomster.


Lidt planter på en bakke, sørger for hygge.


Vores svigersøn som har lavet vand, havde fundet denne gamle vandhane til mig. Han vidste godt at jeg ikke ville bryde mig om en ny moderne :-) Jeg synes denne er perfekt.


I hullet for enden af udekøkkenet, skal der sættes et vindue i, men Fru Pedersen er ikke færdig med at gøre det i stand, men det kommer nok, om ikke andet end så til efteråret.


Udekøkkenet er perfekt placeret i forhold til spiseplads og loungesområde.




Om udekøkkenet bliver brugt, ja det gør det dagligt. Både til at sætte fra på, tage en tår vand ved hanen, tage vand til tørstige blomster, og når der grilles. Forstår næsten ikke hvad vi gjorde før.


Har du lyst at se udekøkkenet med egne øjne, samt resten af haven, er haven åben dagligt fra kl. 13-17, til og med d. 1 september.

Entre 60 kr. børn under 2 år gratis.
(kontant betaling, samt mobilpay)

I havens åbningstid, er der kaffe/the på kanden og 1 hjemmebagt kage til havens gæster.
Det er tilladt at have hund med i snor.
Medbragt mad må nydes i haven.

Haven er handicapvenlig.

Fru Pedersens have, Skalstrupvej 36, 
7570 Vemb

Se mere på www.frupedersenshave.dk

Valmuer mellem kæmpeverbena, ved skurvognen som bruges til B&B




5 kommentarer:

  1. Hvor er det bare blevet godt. Ja nogengange kan man godt tænke: hvad gjorde vi egentlig før ;0)
    Vi glæder os til at besøge jer snart ��

    Knus
    Lone

    SvarSlet
  2. Hej Anette.
    Somme tider tænker jeg: Nu kan de da ikke finde på mere nyt i den have!
    Jo, det kan de godt!! Og igen er alt gennemført og i den helt rette stil samt tager sig virkelig godt ud. I er dygtige på det kreative område, men så sandelig også på det håndværksmæssige område.
    På sådanne kølige og blæsende dage, som vi har haft mange af på det seneste, må det være dejligt med det overdækkede område, for der må være læ.
    God weekend.
    Venlig hilsen Bodil.

    SvarSlet
  3. Så smukt det ser ud og så enormt praktisk. Elsker den gamle vandhane.

    Klem og skøn lørdag
    Charlotte

    SvarSlet
  4. Sikke et lækkert udekøkken! Ja, sikke en lækker ny tilbygning I har fået lavet - det ser mega godt ud!

    SvarSlet
  5. Aaah, jeg elsker denne type indlæg. :)

    SvarSlet