Overnatning / Glamping

mandag den 7. november 2016

DIY Juletræer på betonfod.

Søde og enkle er de små juletræer, med fod af beton. Betonfødderne er støbt i en græsk youghurtspand, og så er der sat et stykke jern i. Blandingsforholdet til betonen er 3 dele støbesand og 1 del cement + vand til grødagtig konsistens.


Jeg starter med at lægge lidt mos omkring stangen, som jeg binder på med vinseltråd. Jeg former mosset så det bliver lidt kegleformet.


Derefter binder jeg små kviste af gran omkring mosset, jeg binder godt med tråden foroven.


Til sidst pyntes med lidt lærkegrene, som også bindes godt fast.


De små juletræer på betonfod gør sig godt i julehaven. De kan laves lige så store eller små, som man ønsker, fremgangsmåden er den samme.

Har man ikke lyst til at støbe, kan det samme jo laves i ler og med en gren fra haven.



10 kommentarer:

  1. Ser fantastisk ud som altid. Du er så inspirerende.

    Rigtig smuk dag
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Okay det er sådan at du laver dine træer.De er rigtige fine,jeg er næsten færdig med mine ,men de er lavet lidt anderledes. På denne måde kan vi snart få en hel plantage. Hygge herfra

    SvarSlet
  3. Nej hvor smart, og så koster det ikke en båndegår.

    SvarSlet
  4. Hvad har gjort for at holde jernstangen midt i foden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har bare stukket den i, og så støttet den i toppen, op ad et trin på en stige. Du kan evt. lige vikle et stykke tyndt ståltråd omkring, så den ikke vælter.

      Slet
  5. Hvor er de flotte. Mægtig god ide.😊😊

    SvarSlet
  6. Hej Anette. Vil lige høre om fuglene vil bo/bygge rede i dine fuglehuse (nedløbsrør). mvh Lene

    SvarSlet
  7. Tack för en bra idé. Den ska jag fundera på i vår. Granarna blev underbara :)

    SvarSlet
  8. Flækker du spanden når du tager dem fri af formen?

    SvarSlet