Overnatning / Glamping

tirsdag den 12. februar 2019

Fødselsdagsweekend, og tegn på forår.

Februar er den helt store fødselsdagsmåned i vores familie. Vi startede med at fejre min fars 80 års fødselsdag. Så havde John fødselsdag d. 8, dagen efter ældste datter, på fredag fylder Merle 6 år, og en uge efter fylder Alma 4 år og til slut, pigernes far.
Lørdag blev John og Signe fejret. Der var bla. andesteg på grillen og salat af de røde grønkål fra køkkenhaven, kagemand og kone og hvad der ellers hører sig til en fødselsdag.


Vejret er blevet mildt og helt forårsagtigt, så vi nyder at gå ture, muldvarpesaksene tjekkes dagligt, i søndags var der gevinst i 2.

Hr. Pedersen og Cuba på markvandring.


Der er så smukt ude ved vores vandhul.


Der er nogen der forstår at drive den af, næsten i døgndrift.


De første gule krokus er tittet frem, et sikkert tegn på at foråret er på vej.  Et andet sikkert tegn er, at jeg er begyndt at klippe stauder ned og rydde op i haven. Selv om jeg gjorde det grundigt i efteråret, er der alligevel mange blade og nedfaldne grene. Det bliver så fint, og jeg er ikke i tvivl om hvor langt jeg kommer.


John holder vinterferie i denne uge, det er helt vildt dejligt.

11 kommentarer:

  1. Hej Anette.
    Tak for lidt forårsinspiration og tillykke med alle fødselarerne i denne måned. Den bliver dyr med alle de gaver, der skal gives! Samtidig et meget stort tillykke med de to nomineringer. Hvor er det flot. Jeg kan godt forstå, at du er glad. Sådan noget kan vel også give dig endnu mere lyst og iver efter at fortsætte dit haveliv. Det er nu ikke fordi, jeg fornemmer, at din energi er dalende, men det må da være en kompliment. Jeg håber, at du vinder i en af kategorierne, men skulle det ikke lykkes, så er selve nomineringen en gevinst i sig selv.
    God arbejdslyst med oprydningen i haven. Jeg tror nu nok, at jeg venter lidt.
    De bedste hilsner
    Bodil.

    SvarSlet
  2. Kære Anette. Stort tillykke med alle fødselsdagsbørnene i februar. Sikke en festlig måned for Jer. ... og super der sikkert er mere tidend midt i sommer og havesæsonen. Godt planlagt .... OG FOR SØREN DA... IKKE AT FORGLEMME stort og velfortjent tillykke med nomineringen til cph også.

    De gule krokus og nedklipning af stauder ... jo vi er ved at nærme os den fantastiske forårstid.. Nyd ferien med din kære John. Knus og hilsen fra Sydfyn

    SvarSlet
  3. Grattis till alla födelsedagsbarnen :) Fina små vårtecken du visar.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  4. Kære Anette.
    Hjerteligt tillykke til alle fødselsdagsbørnene. En særlig hilsen til John.
    Også tillykke med den flotte nominering. Hvor kan man stemme?
    Tak for alle de små forårstegn. Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eliane. Man kan først stemme til april, hvor haveselskabet offentliggør alle de nominerede, jeg skal nok lægge et link til den tid :-)
      Knus Anette

      Slet
  5. Hei Anette. Gratulerer med alle bursdager. Jeg kjenner meg igjen for vi har 3 barnebarn, 2 svigerdøtre, en sønn og meg selv, som har hatt bursdag de siste 5 ukene.
    Koselig med litt vårlige bilder. Jeg ønsker meg av og til litt dansk klima. Her ligger det fortsatt snø og is.
    Ha en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  6. Tillykke med fødselsdagene, dejligt med lidt festivitas i denne lidt stille tid.
    Tillykke med nomineringerne Årets Grønne Profil og Årets Haveoplevelse
    Dejlige katte der ser så afslappede og hyggelige ud.
    Fine gule krokusser, vi har mosegrise og selvom jeg for et par år siden satte tre spandefulde af vintergækker har vi nu kun to små buketter med 5 i hver, så jeg nænner ikke at plukke dem.
    Kærlig hilsen
    Ingeborg

    SvarSlet
  7. Forsinket tillykke med alle fødselsdagene. Det er skønt, at haven er ved at vågne op. Vores krokus er slet ikke i blomst endnu. Hygge herfra

    SvarSlet
  8. Hjerteligt tillykke til og med de mange fødselarer. Dejligt at fejre med maner. Endnu mere dejligt at John holder ferie. Det trænger han nok til. Ja det er virkelig helt forårsagtigt derude, men jeg er altså ikke så aktiv som dig endnu ;-)
    Får dog lavet lidt, så der ser skønt ud.

    Rigtig god aften til jer <3
    Knus, Lone

    SvarSlet