Overnatning / Glamping

tirsdag den 20. december 2016

Succes med fuglefodring.

Noget fuglene i vores have er helt vilde med, er det hjemmelavede foder, der er lavet af margarine og havregryn. Thekanderne som jeg havde fyldt med denne blanding er et hit, ofte sidder fuglene i kø på grenene i træet.



Nu er der lavet en ny portion, så er julemaden til fuglene klaret.


 Der går ikke mange minutter efter de igen er hængt op, inden der er gæster.

I regnfulde perioder bliver foderet ikke så vådt i thekanderne, som det i kopperne. Til gengæld skal kopperne oftere fyldes.

Foruden den hjemmelavede blanding fodres der med nødder, solsikke, korn og æbler.


Nu er der 4 dage til jul, jeg har styr på foderet til alle dyrene, der er indkøbt så vi ikke løber tør i juledagene. Det siger ikke så lidt, da besætningen tæller, hund, katte, høns, ænder, gæs, duer, nymfeparakitter, og så de vilde fugle. 
Det ser straks anderledes ud med maden til familen, den er der ikke helt styr på endnu, men ænderne er da slagtet og ligger i fryseren :-) Og da vi bor på landet, har vi det meste på lager, eller i fryseren, så det bare er mælk, fløde og det frugt og grønt vi ikke selv har, der skal indkøbes om et par dage.
Julegaver og mandelgave er der også styr på.
Hus og have er pyntet op, de værste nullermænd fjernet, så her kan en gang med støvsugeren klare det der kommer inden julefreden for alvor sænker sig.
Så egentlig er jeg godt med, og når snildt det sidste i god tid. En rigtig dejlig fornemmelse :-) For så er der ekstra tid til hygge, gæster og besøg.
Nåe ja juletræet mangler at blive pyntet, men det sker først lillejuleaften.

3 kommentarer:

  1. Ja, kun 4 dage. Det går stærkt nu :-)
    Kærlige julehilsener
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Sikke en nem blanding Anette. Den vil jeg afprøve. Er sikker på Hr. Solsort bliver tilfreds. Det er så smukt med dine kander i træet. Jeg må på jagt efter nogle. For sødt er det.
    Rigtig dejlig dag
    Juleknus

    Charlotte

    SvarSlet
  3. Hej Anette. Hvor er det en god idé med tekanderne. Dyrene har det vist rigtig godt hos dig. Det bliver jeg glad over at læse. Herligt at du også er godt med med resten. Vi mangler stadig noget,men jeg tror vi når det. Jeg glæder mig meget til de næste dage og julen. Vi skal være hjemme det meste af tiden, det glæder jeg mig meget til.

    SvarSlet