Overnatning / Glamping

mandag den 12. december 2016

Kom indenfor til jul i udestuen.

Udestuen er pyntet op til jul med grønt og masser af levende lys. Appelsintræerne er en del af juletemaet i udestuen. Udestuen er godt nok ikke frostfri, så jeg holder øje med temperaturen og ved lovning om nattefrost, tænder jeg nogle bloklys derude om natten. Indtil videre er det gået fint. Hvis der kommer hård frost, både dag og nat, må appelsintræerne flyttes indenfor. Men de har så godt af alt det lys de får derude.

 Kanel og stjerneanis dufter af jul. Her i et lille fuglebad, med lidt blød ene.


Appelsintræerne blomstrer stadigt, og de små hvide blomster dufter rigtig dejligt.

 Bordet er dækket, pynten består af lys i glas og stager, kogler og hyacinter i små potter.


 Kurvestolen med et lammeskind i indbyder til en lille pause.

 De levende lys gør at temperaturen stiger flere grader, når de alle er tændt, er der 30 ialt. Sikkert ikke så sundt, men meget smukt.





























Det er en stor daglig glæde at gå rundt i julehaven. Her er så fredfyldt og stemningsfuldt. Når julen er ovre og lyskæder og det allermest julede fjernes, er det blot en smuk vinterpyntning der står tilbage. Og langsomt, men sikkert vil der snige sig forårsløgblomster ind i alle stilleben og hyggekroge :-) 

10 kommentarer:

  1. Din udestue er aldeles pragtfuld og jeg mindes bare da vi sad en sommerdag på bænken, og drak kaffe og fik muffins med friske bær. ;o)

    SvarSlet
  2. Du har en pragtfuld udestue Anette. Så stor og så sirlig pyntet. Kan huske at Lone og jeg beundrede hver en tomme da vi var på besøg.
    Åh ja duften af appelsinens blomst er vidunderlig. Lige så er citronen. Lige nu blomster min lime og der er næsten ingen duft på den!

    Rigtig skøn dag
    Juleknus

    Charlotte

    SvarSlet
  3. Det er unden at lyve,den smukkeste udestue jeg har set og oplevet. Tænker lige på når der synges "og hvor man end sig vender hen så er det jul og jul igen" det passer på jeres have og især udestuen. Jukram herfra.

    SvarSlet
  4. Det ser så skønt og fantastisk ud som altid Anette.
    Jeg undskylder meget jeg ikke får skrevet så meget til dine fine indlæg alle steder, meeen julen er jo for alle en ekstra travl tid. Jeg skal her i vinter lade mig godt inspirere af dine billeder med de skønne gamle traller på. Jeg har været så heldig at få foræret nogle stykke af de gamle patinerede SÅ de skal bruges til noget hyggeligt. Men skal jo oogså have det indpasset størrelsesforholdet, da jeg jo ikke er ejer af en hel landbohave. Men gud hvor føler jeg mig heldig, at der lige ligger sådanne nogle og venter på mig.

    En rigtig glædelig jul og et lykkebringende 2017 haveår ønskes dig og dine.
    Helle Aagaard, Sydfyn

    SvarSlet
  5. Bifalder, for du har den mest fantastiske udestue, med masser af liv og stemning. Dejlige og levende billeder derfra:-)
    Og rigtig god juleferie, håber du er i bedring med forkølelsen.
    Med gode decemberhilsner
    Anette

    SvarSlet
  6. Kære Anette.
    Jeres udestue er så skøn. I har så mange smukke ting derude og det gælder alle tider af året.
    Jeg bliver helt inspireret til at rydde op i vores udestue, der kun bruges til opbevaring om vinteren. Men det kræver mere end jeg har kræfter til i øjeblikket.
    Nyd dagene og kom over din forkølelse. Du er vel ikke allergisk over for gran, siden det kommer hvert år?
    Kærlig hilsen Eliane.

    SvarSlet
  7. For en flott utestue du har, og så fint den er pyntet. Jeg burde pyntet litt i min også, men den har bare tre vegger, så jeg må finne på noe som tåler vind. Hilsen Ingeborg :)

    SvarSlet
  8. Jeres udestue er den hyggeligste, man kan forestille sig. Så mange detaljer og skønne ting sat sammen på en helt unik måde. Og så er der læ for den kolde vind :-) Hvor jeg dog også ønsker mig et overdækket sted at pynte i.
    Kh, Karen

    SvarSlet
  9. Jeg tilslutter mig de øvriges kommentarer : hyggeligt

    SvarSlet
  10. Kære Anette
    Hvor ser det hyggeligt og indbydende ud og man kan gå ude og nusse uden at fingrene fryser af i vinterkulden. Herligt sted.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet